دانشگاه ازاد اسلامی
واحد رشت
دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه آموزشی مدیریت
پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
عنوان:
تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی با تاکید بر پویایی های رقابتی
(مورد مطالعه: شعب بانک های دولتی استان مازندران )
استاد راهنما:
دکتر کامبیز شاهرودی.
استاد مشاور:
دکتر علیرضا امیر تیموری
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده پژوهش
صنعت بانکداری، از جمله صنایع مهم و مطرح دنیاست، امروزه بانک ها درکشورهای پیشرفته به عنوان راه گشا، مشاور حرفه ای، متخصص در افزایش منابع مالی شرکت ها و جمع آوری و تبادل اطلاعات لازم برای مشتریان خود عمل می کنند. در بانکداری نوین مولفه های متعددی وجود دارند که بر روند تجهیز منابع پولی بانک ها و موسسات مالی تاثیر میگذارند.شناسایی و تعیین میزان تاثیر و نوع ارتباط این مولفه ها با موفقیت بانک ها در تجهیز منابع پولی،مقوله ای مهم می باشد، این امر سبب شده است تا فضای رقابتی تنگاتنگی میان آن ها برقرار شود. . موفقیت یا عدم موفقیت بانک را به دور از عملکرد مدیران نمی توان تصور نمود . بانکی میتواند موفق باشد که از مدیران شایسته، ابزارهای متنوع و امکانات و پتانسیل موجود خود در راستای پیروزی مجموعه بهره مند شود. عواملی که منجر به توفیق بانک می شوند، استفاده از فن آوری اطلاعات، بازاریابی، مشتری مداری به معنای واقعی آن و پرهیز از یدک کشیدن این شعارهاست. بانک ها با بهره مندی از مدیران شایسته و منابع انسانی تحصیل کرده، می توانند ارتباط دایمی با مشتریان و بازار داشته باشند و با ایجاد تغییرات و تحولات، جامعه را زیر ذره بین قرار دهند.
کلمات کلیدی: تلاطم بازار، شدت رقابت، تمرکززدایی، مشتری مداری، رقیب محوری، گرایش به نوآوری و قابلیت های بازاریابی.
عنوان فهرست مطالب صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش.1
1-1.مقدمه.2
1-2.بیان مسأله.3
1-3.اهداف تحقیق5
1-4.ضرورت و اهمیت تحقیق6
1-5.فرضیه های تحقیق.6
1-6.پیشینه ی تحقیق8.
1-7.تعریف متغیرها. .12
1-8.قلمرو تحقیق.14
1-9.روش شناسی تحقیق14
1-10.روش گردآوری اطلاعات14
1-11.جامعه آماری14
1-12.روش تجزیه و تحلیل آماری14
فصل دوم:مرور منابع/ ادبیات تحقیق/ پیشینه ی تحقیق15
2-1.مقدمه.16
2-2.عملکرد موسسه17
2-2-1.عملکرد بانک ها18
2-2-2.ضرورت ارزیابی عملکرد.19
2-2-3.مدل های مختلف ارزیابی عملکرد.21
21ROCE،ROE،ROI2-2-3-1. و مشتقات آن(قبل از دهه 80)
2-2-3-2.مدل ارزش افزوده اقتصادی(1980)22
2-2-3-3.مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت22
2-2-3-4.ماتریس عملکرد22
2-2-3-5.هرم عملکرد23
2-2-3-6.پرسشنامه اندازه گیری عملکرد(1990)24
2-2-3-7.مدل نتایج و تعیین کننده ها(1991).24
2-2-3-8.کارت امتیازدهی متوازن(1992)25
2-2-3-9.فرایند کسب و کار(1996).25
2-2-3-10.مدل تعالی سازمان(1998)26
2-2-3-11.تحلیل ذی نفعان(2001)27
2-2-3-12.چارچوب یکپارچه اندازه گیری عملکرد(2000).28
2-2-3-13. DEA مدل تحلیل پوششی داده ها .28
2-3.مفهوم قابلیت های بازاریابی29
2-3-1.مفهوم تلاطم بازار.31
2-3-1-1.بازاریابی در شرایط متلاطم31
2-3-1-2.واکنش نادرست مدیر در مواجهه با تلاطم بازار34
2-3-2.مفهوم شدت رقابت.35
2-3-2-1.شدت رقابت در صنعت بانکداری36
2-3-3.مفهوم تمرکززدایی.38
2-3-3-1.انواع تمرکززدایی38
2-3-3-2.علت تمرکززدایی39
2-3-3-3.تمرکززدایی در صنعت بانکداری39
2-3-4.مشتری مداری.39
2-3-4-1.ضرورت حرکت به سمت مشتری مداری40
2-3-4-2.مشتری مداری در موسسات مالی و بانک ها42
2-3-4-3.تعاریف مشتری مداری.43
2-3-5.رقیب محوری44
2-3-5-1.تعاریف رقیب محوری45
آخرین نظرات