۴- بررسی تأثیر ارزش از دیدگاه شرکت بر ارزش از دیدگاه مشتری با نقش تعدیل گر قابلیت بازاریابی کارکنان.
۵- بررسی تأثیر ارزش از دیدگاه مشتریان بر عملکرد مشتری گرایی شرکت.
۱-۴- سؤالات تحقیق
۱- آیا قابلیت نوآوری خدمات بر ارزش ارائهشده شرکت تأثیر مثبتی دارد؟
۲- آیا رهبری تحولگرای مدیران رابطه بین قابلیت نوآوری خدمات و ارزش ارائهشده شرکت را تعدیل میکند؟
۳- آیا ارزش ارائهشده شرکت بر ارزش دریافتی مشتریان تأثیر مثبتی دارد؟
۴- آیا قابلیت خدمات بازاریابی کارکنان رابطه بین ارزش ارائهشده شرکت و ارزش دریافتی مشتریان را تعدیل میکند؟
۵- آیا ارزش دریافتی مشتریان بر عملکرد مشتری محور شرکت تأثیر مثبتی دارد؟
۱-۵- فرضیات تحقیق
قابلیت نوآوری خدمات تأثیر مثبتی بر ارائه ارزش توسط شرکت دارد.
رهبری تحولگرای مدیران رابطه بین قابلیت نوآوری خدمات شرکت و ارائه ارزش توسط شرکت را تعدیل میکند.
ارزش ارائهشده توسط شرکت تأثیر مثبتی بر ارزش دریافتی (درک شده) توسط مشتریان دارد.
قابلیت بازاریابی کارکنان خدمات رابطه بین ارزش ارائهشده توسط شرکت و ارزش دریافتی (درک شده) مشتریان را تعدیل میکند.
ارزش دریافتی (درک شده) توسط مشتریان تأثیر مثبتی بر عملکرد مشتریگرایی شرکت دارد.
۱-۶- روششناسی تحقیق
۱-۶-۱- مدل تحقیق
تحقیق حاضر نقش نوآوری را به عنوان یک از مهمترین عوامل در ایجاد ارزش تلقی میکند که از دیدگاه منبع محور شرکت گرفته شده است در این دیدگاه منابعی که کمیاب، تقلید ناپذیر و غیرقابل جایگزین هستند منبع اصلی عملکرد هستند در این تحقیق ما ابتدا نقش نوآوری را در ایجاد ارزش از دیدگاه شرکت بررسی میکنیم دوباره نقش نوآوری را با نقش تعدیل گر رهبری تحولگرا بر روی ارزش از دیدگاه شرکت بررسی خواهیم کرد سپس رابطه بین ارزش از دیدگاه شرکت بر ارزش از دیدگاه مشتری سنجیده خواهد شد و بعد از آن میزان تأثیر ارزش ارائهشده شرکت بر ارزش دریافتی مشتری با نقش تعدیل گر خدمات بازاریابی سنجیده خواهد شد و در آخر نیز نقشی که ارزش دریافتی مشتری بر عملکرد مشتری گرایی شرکت خواهد داشت را مورد بررسی میکنیم.
۱-۶-۲- نوع تحقیق و روش گردوری دادهها
این تحقیق از نوع تجربی در حوزه تحقیقات توصیفی میباشد چون روابط بین متغیرها را در جامعه بررسی و توصیف میکند همچنین تحقیقات توصیفی هم جنبه کاربردی دارند و هم جنبه مبنایی، در بعد کاربردی از نتایج تحقیقات در تصمیمگیریها، سیاستگذاریها و همچنین برنامهریزیها استفاده میشود که این تحقیق نیز از لحاظ هدف تحقیقی کاربردی میباشد.
۱-۶-۳- جامعه و نمونه آماری
به دلیل اینکه محصولات شرکتهای خدماتی در معرض تقلید قرار دارند و سریعاً بوسیله رقبا تقلید میشود باید شرکتهای خدماتی به طور مداوم در محصولات خود نوآوری کنند و از این طریق ارزش برای مشتریان ایجاد کنند به همین دلیل ما جامعه خود را یکی از شرکتهای خدماتی یعنی شرکت بیمه انتخاب کردیم.
جامعه آماری تحقیق حاضر را مدیران و کارکنان و مشتریان شعب و نمایندگیهای شرکت سهامی بیمه ایران، شهر تبریز تشکیل میدهند که تعداد شعب بیمه ایران در شهر تبریز ۵ شعبه و تعداد نمایندگیهای موجود در شهر تبریز ۳۶۷ نمایندگی است به دلیل تعداد کم شعب تمام آنها انتخاب شدند و انتخاب نمونه برای نمایندگیها با بهره گرفتن از فرمول کوکران ۱۸۸ نمایندگی به دست آمد؛ که با بهره گرفتن از روش نمونهگیری تصادفی گزینش خواهند شد؛ و پرسشنامه ها به صورت مساوی بین مدیران، کارکنان و مشتریان پخش خواهد شد.
۱-۶-۴- روش گردآوری اطلاعات
در این تحقیق به منظور گردآوری اطلاعات از روش میدانی استفاده شده است. و اطلاعات مورد نیاز جهت ادبیات تحقیق و مبانی نظری از طریق کتابها و مقالات معتبر گردآوری گردیده است.
۱-۶-۵- ابزار جمعآوری دادهها
به منظور گردآوری اطلاعات مورد نیاز این تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شده است.
۱-۶-۶- روش تجزیه و تحلیل دادهها
این تحقیق با بهره گرفتن از نرم افزار آموس مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد وروش مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها روش تحلیل مسیر است. روش تحلیل مسیر، تعمیمی از رگرسیون معمولی است که قادر است علاوه بر بیان آثار مستقیم، آثار غیرمستقیم و اثر کل هر یک از متغیرهای مستقل را برای متغیرهای وابسته نشان دهد و با بیان منطقی، روابط و همبستگی مشاهدهشده بین آثار را تفسیر کند. در واقع تحلیل مسیر یک نوع تحلیل نمونه معادلات ساختاری است که به محقق امکان میدهد مجموعهای از معادلات رگرسیون را به طور همزمان مورد آزمون قرار میدهد.
۱-۷- متغیرهای تحقیق
قابلیت شرکت: توانایی شرکت برای ترکیب، توسعه و تغییر شکل منابع موجود برای ایجاد ارزش برای مشتریان (تیس و همکاران، ۱۹۹۷).
الف) قابلیت نوآوری شرکت: توانایی ایجاد ارزش هستهای که ایجاد ارزش برتر و مداومی را برای مشتری فراهم کند (پسوان و همکاران، ۲۰۰۹). قابلیت نوآوری یک استراتژی مهم است که سازمان به عنوان ابزاری برای به دست آوردن مزیت رقابتی و افزایش بقا در بازار رقابت جهانی از آن استفاده میکند با تمرکز بر قابلیت نوآوری میتوان زمینه ارتقا نوآوری را به وجود آورد نوآوری شرکت را قادر میسازد تا به طور مستمر مزایایی در ارزش ارائهشدهاش ایجاد کند و نه تنها موجب ارضاء نیازهای کنونی آنها شود بلکه ارزشی بیش از انتظارات آنها ارائه دهد در این تحقیق قابلیت نوآوری شرکت به عنوان عامل اصلی ایجاد ارزش و در نتیجه عملکرد مشتری محور در نظر گرفته میشود.
ب) ارزش ارائهشده توسط شرکت (VO): تعبیر شرکت از ایجاد ارزش و پاسخدهی به نیازهای مشتریان از طریق ارائه ارزش برتر به مشتریان (یولقا و اقرت، ۲۰۰۶). ارزش ارائهشده شرکت مدیریت سازمان جهت ارائه ترکیبی از عوامل ایجادکننده ارزش مثل قیمت، کیفیت، عملکرد، امکان انتخاب و سایر تسهیلات به مشتری اشاره میکند در این تحقیق ارزش ایجادشده از نظر شرکت بررسی میشود تا تأثیری که ارزش از دیدگاه شرکت بر ارزش از دیدگاه مشتری دارد را تبیین کنیم.
ج) ارزش دریافتی مشتریان (PVI): ارزیابی مقاادامه مطلب در لینک زیر
آخرین نظرات