۱-۶- سوال های تحقیق
سوال اصلی
چه عواملی بر اعتماد الکترونیک اثرگذاراست؟
سوال های فرعی
آیا ویژگی های کاربر بر اعتماد الکترونیک اثرگذار است؟
آیا ویژگی های وب سایت بر اعتماد الکترونیک اثر گذاراست؟
۱-۷- متغیرهای تحقیق
متغیرها وابسته و مستقل این پژوهش به شرح زیر می باشد.
متغیر وابسته: (اعتماد الکترونیک) متغیرهای مستقل: (ویژگی های سایت- ویژگی های کاربر)
۱-۸- تعریف مفهومی واژه ها
اعتماد الکترونیک: اعتماد الکترونیک به تمایل مشتریان به انجام مبادلات برخط است با این انتظار که سازمان به تعهدات خود عمل خواهد کرد و از توانایی های نظارتی و کنترلی خود سوء استفاده نخواهد کرد (یوسف زای[۹]،۲۰۰۵).
ویژگی های کاربر: ویژگی کاربر شامل موارد آشنایی با وب سایت و تجربه خرید اینترنتی می باشد(اوربان[۱۰] وهمکاران، ۲۰۰۵).
ویژگی وب سایت: ویژگی وب سایت شامل موارد: قدرت نام تجاری، سفارشی سازی، حفظ حریم خصوصی، امنیت می باشد(اوربان و همکاران، ۲۰۰۵).
۱۹- تعریف عملیاتی واژه ها
-ویژگی کاربر
الف – آشنایی با سایت
۱-آشنایی قبلی با سایت
۲- انجام خرید قبلی از این سایت
۳- چندبار از سایت دیدن کردن(اوربان و همکاران،۲۰۰۵).
ب – تجربه خرید
۱-استفاده از اینترنت برای خرید
۲- استفاده از اینترنت برای سرمایه گذاری و امور بانکی
۳- استفاده از سایت های دیگر و انجام معامله آنلاین(اوربان و همکاران،۲۰۰۵).
-ویژگی سایت
الف- سفارشی سازی
۱- برآورده سازی نیازهای شخصی کاربران
۲- دسته بندی و طبقه بندی محصولات
۳-تطابق هنجارها و ارزش های سایت با نیاز کاربران(ریبینک[۱۱] و همکاران، ۲۰۰۴).
ب- امنیت
۱-ویژگی های امنیتی مناسب و مشهود
۲-احساس امنیت برای دادن اطلاعات شخصی
۳-احساس امنیت برای ارائه اطلاعات کارت اعتباری(شاه عالم[۱۲] و همکاران،۲۰۱۰).
ج- حریم خصوصی
۱-مشهود بودن سیاست های حفظ حریم خصوصی
۲-قرار نگرفتن در لیست پست دسته جمعی
۳-به اشتراک نگذاشتن اطلاعات شخصی با سازمان های بازاریابی دیگر(شاه عالم و همکاران،۲۰۱۰).
ادامه مطلب در لینک زیر
آخرین نظرات