سوا لات تحقیق
چه عوامل درونسازمانی برافزایش عملکرد صادرات شرکت اثرگذار هستند؟
تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد صادرات چگونه است؟
تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد نوآوری چگونه است؟
تأثیر گرایش کارآفرینانه بر ظرفیت جذب دانش چگونه است؟
تأثیر گرایش کارآفرینانه بر قابلیت یادگیری سازمانی چگونه است؟
تأثیر تعهد مستمر بر عملکرد صادرات در بازارهای بینالمللی چگونه است؟
تأثیر تعهد عاطفی بر عملکرد نوآوری چگونه است؟
تأثیر تعهد عاطفی بر قابلیت یادگیری سازمانی چگونه است؟
تأثیر عملکرد نوآوری بر عملکرد صادرات چگونه است؟
تأثیر ظرفیت جذب دانش بر عملکرد صادرات چگونه است؟
تأثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر عملکرد صادرات چگونه است؟
اهداف تحقیق
طراحی و توسعه مدل عوامل درونسازمانی مؤثر بر عملکرد صادرات شرکتهای مواد غذایی؛
بررسی نقش میانجی عوامل عملکرد نوآوری، ظرفیت جذب دانش و قابلیت یادگیری سازمانی؛
ارائه راهکارهای مدیریتی بهمنظور ارتقاء عملکرد صادرات شرکتهای تولیدی مواد غذایی؛
فرضیههای تحقیق
فرضیه ۱: گرایش کارآفرینانه تأثیر مثبتی بر عملکرد صادرات دارد.
فرضیه ۲: گرایش کارآفرینانه تأثیر مثبتی بر عملکرد نوآوری دارد.
فرضیه ۳: گرایش کارآفرینانه تأثیر مثبتی بر قابلیت یادگیری سازمانی دارد.
فرضیه ۴: گرایش کارآفرینانه تأثیر مثبتی بر ظرفیت جذب دانش دارد.
فرضیه ۵: تعهد مستمر تأثیر مثبتی بر عملکرد صادرات دارد.
فرضیه ۶: تعهد عاطفی تأثیر مثبتی بر عملکرد نوآوری دارد.
فرضیه ۷: تعهد عاطفی تأثیر مثبتی بر قابلیت یادگیری سازمانی دارد.
فرضیه ۸: عملکرد نوآوری تأثیر مثبتی بر عملکرد صادرات دارد.
فرضیه ۹: ظرفیت جذب دانش تأثیر مثبتی بر عملکرد صادرات دارد.
فرضیه ۱۰: قابلیت یادگیری سازمانی تأثیر مثبتی بر عملکرد صادرات دارد.
[۱] Export Performance
[۲] Theingi and Sharon
[۳] Ferna´ndez& Alegre
[۴] Aaby and Slater
[۵] Dean
[۶] Leonidou
مواد و روش انجام تحقیق
پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی- توسعهای و ازنظر روش گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. در این پژوهش، از روشهای کتابخانهای و پیمایشی استفاده میگردد که روش پژوهش پیمایشی مربوط به زمان حال بوده و در آن با گردآوری دادهها و اطلاعات درباره شرایط فعلی به شناخت بهتر و کاملتری از وضع موجود میرسیم. روش کتابخانهای عمدتاً بهمنظور مطالعه ادبیات موضوع، بررسی سابقه تحقیق و آشنایی با تجربیات صورت گرفته مورداستفاده قرار میگیرد. بهمنظور جمعآوری دادههای تحقیق، از ابزار پرسشنامه استفاده خواهد شد. پرسشنامه این تحقیق پس از بررسی دقیق ادبیات و با کمک خبرگان طراحی و تدوین خواهد شد. بهمنظور تنظیم، تجزیهوتحلیل، محاسبات آماری، پاسخ به سؤالات و آزمون فرضیات پژوهش، نرمافزارهای SPSS و PLSبه کار گرفته خواهد شد.
جامعه آماری
جامعه آماری موردبررسی در این تحقیق شرکتهای فعال صادراتی در صنعت مواد غذایی شهر تهران میباشد. نمونه آماری تحقیق بخشی از جامعه آماری فوق است که از طریق تعیین حجم نمونه مشخص میگردد.
ادامه مطلب در لینک زیر
آخرین نظرات