دانشگاه آزاد اسلامی
واحد الکترونیکی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی(M.A)
گرایش استراتژیک
عنوان:
شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون
استاد راهنما:
دکتر جلال حقیقت منفرد
استاد مشاور:
دکتر عارفه فدوی اصغری
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه.2
2-1 بیان مسئله 3
3-1 اهمیت و ضرورت پژوهش 5
4-1 اهداف پژوهش 6
5-1 پرسش های پژوهش 7
6-1 فرضیه های پژوهش 7
7-1 روش شناسی پژوهش 8
8-1 قلمرو پژوهش 8
9-1 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش 9
10-1 ساختار پژوهش. 11
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه 13
2-2 مفهوم کارآفرینی. 15
3-2 نوعشناسی کارآفرینی. 25
4-2 ایجاد سرمایه؛ حاصل کارآفرینی سازمانی. 34
5-2 ضرورت کارآفرینی در سازمان. 37
6-2 سیر تطور کارآفرینی در سازمان 38
7-2 مفهوم کارآفرینی سازمانی. 43
8-2 فرآیند کارآفرینی سازمانی. 45
9-2 موانع کارآفرینی سازمانی. 47
10-2 دیدگاه ها و رویکردهای کارآفرینی 50
1-10-2 کارآفرینی از دیدگاه اقتصاددانان 50
2-10-2 کارآفرینی از دیدگاه محققین علوم رفتاری. 61
3-10-2 کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت 66
11-2 انواع مدلهای کارآفرینی. 76
12-2 مروری بر تحقیقات پیشین. 98
13-2 چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق. 106
14-2 معرفی گروه صنعتی زرماکارون 112
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 مقدمه 116
2-3 روش تحقیق. 116
3-3 جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری 116
4-3 ابزار تحقیق و روش جمعآوری دادهها. 118
5-3 روایی. 118
6-3 پایایی. 119
7-3 روش تجزیه و تحلیل دادهها. 120
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها(یافته ها)
1-4 مقدمه 124
2-4 بخش اول: نتایج توصیفی. 125
3-4 بخش دوم: نتایج استنباطی. 133
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5 مقدمه 168
2-5 مروری بر فصول پژوهش. 169
3-5 نتیجه گیری پژوهش 170
4-5 محدودیتهای تحقیق. 170
5-5 پیشنهادها. 171
6-5 پیشنهاد به پژوهشگران آتی. 174
فهرست منابع 176
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش، عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون است. به این منظور، تمامی کارکنان دارای حداقل مدرک لیسانس گروه صنعتی زرماکارون برابر با 1300 به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفتهاند. با بهره گرفتن از فرمول کوکران و جدول مورگان، تعداد 300 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شده است. به لحاظ روششناسی، پژوهش از نوع پیمایشی- کاربردی بوده و مبتنی بر روشهای توصیفی- همبستگی و همچنین اکتشافی است. دادههای موردنیاز، از طریق پرسشنامه محققساخته و بر اساس شاخص ها و مدل مفهومی، جمعآوری گردید. در بومیسازی این مقیاسها، ادبیات مفهومی ملحوظ شده و سؤالات و عوامل استخراج، تنظیم، اعتباریابی، تثبیت و توزیع گردید. اعتبار محتوای عوامل احصاءشده با نظر خبرگان و اعتبار سازه نیز با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تأییدی و شاخص KMO تأیید گردید. پایایی سنجه نیز به روش آلفای کرونباخ محاسبه و تأیید شد. یافتههای کمی پژوهش در نرمافزارهای آماری علوم اجتماعی و روابط ساختاری خطی[1]، تأییدکننده فرضیه ها و الگوی پیشنهادی پژوهش بودند، به این معنی که رابطه تمامی ابعاد و اثربخشی عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی مورد تأیید بوده، لذا عوامل احصاءشده تبیینکنندههای مناسبی از توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی بوده اند و در نتیجه روابط مفروض در مدل نیز به طور معنیداری مورد تأیید واقع شده اند. سایر نتایج، حاکی از رتبه ابعاد و شاخصهای مطرح شده و نیز برازش و درجه تقریب مناسب مدل در جامعه مورد مطالعه است.
آخرین نظرات