دانشگاه آزاد اسلامی
واحد نراق
دانشکده علوم انسانی، گروه مدیریت
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A»
گرایش : بازرگانی (تحول)
عنوان
بررسی وضعیت رضایتمندی جامعه هدف از خدمات ارائه شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان براساس روش پاراسورامان
استاد راهنما:
دکتر علی منصوری
استاد مشاور:
دکتر رسول عباسی
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول-کلیات پژوهش
1-1- مقدمه 3
1-2- بیان مسئله (تعریف موضوع، اهمیت و ضرورت پژوهش) 3
1-3- اهداف پژوهش. 8
1-4- مولفه های تحقیق. 8
1-5- سؤالات پژوهش. 9
1-5-1- بررسی وضعیت رضایت خدمتگیرندگان از نحوه ارائه خدمات 9
1-6- روش تحقیق. 9
1-7- قلمرو مکانی تحقیق. 10
1-8- قلمرو زمانی تحقیق. 10
1-9- جامعۀ آماری. 10
1- 10- ابزار گردآوری داده ها در تحقیق. 11
1-10-1- منابع کتابخانهای. 11
1-10-2- پرسشنامه 12
1-11 روش تحلیل داده ها 12
1-12- محدودیت های تحقیق. 12
1-13- ساختار تحقیق. 13
1-14- واژه های کلیدی. 13
فصل دوم-پیشینه و ادبیات نظری پژوهش
1-2- پیشینه تحقیق و مبانی تجربی. 15
1-1-2- برخی مطالعات انجام شده در مورد سنجش رضایت خدمتگیرندگان در داخل کشور 15
2-1-2- برخی مطالعات انجام شده با روش پاراسورامان در خارج کشور 19
3-1-2- جمعبندی و نقد و بررسی پیشینه تحقیق و مبانی تجربی. 21
2-2- ادبیات و مبانی نظری پژوهش. 26
1-2-2- مدلهای شکلگیری رضایتمندی مشتری. 27
1-1-2-2- مدل اولیه شکلگیری رضایتمندی مشتری. 27
2-1-2-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی. 28
3-1-2-2- مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا 29
4-1-2-2- مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 29
2-2-2- تئوری ارزش 30
3-2-2- الگوی خدمترسانی جامعی برای خدمتگیرندگان. 33
4-2-2-سیستم ارائه ارزش به مشتری. 34
3-2- مدل تحلیلی پژوهش. 35
فصل سوم-روششناسی پژوهش
1-3- روش پژوهش. 41
2-3- جامعه آماری پژوهش. 41
3-3- حجم نمونه و شیوه نمونهگیری. 43
4-3- ابزار گردآوری دادهها 45
1-4-3- منابع کتابخانهای. 45
2-4-3- پرسشنامه: 46
1-2-4-3- بررسی میزان رضایتمندی خدمتگیرندگان از انواع خدمات ارائه شده 47
2-2-4-3- سنجش میزان رضایتمندی خدمتگیرندگان از نحوه ارائه خدمات مبتنی بر متغیرها 50
3-2-4-3- مشخصات جمعیتشناختی پاسخگویان. 51
5-3- تعاریف مفاهیم و متغیرهای پژوهش. 54
1-5-3- سنجش. 54
2-5-3- رضایتمندی. 54
3-5-3- کیفیت 54
4-5-3- خدمت 54
5-5-3- خدمتگیرنده 55
6-5-3- مؤلفههای زیرمجموعه روش پاراسورامان. 55
7-5-3- سازمان. 56
8-5-3- بنیاد شهید و امور ایثارگران. 56
9-5-3- جامعه هدف 56
6-3- فرایند اجرای پژوهش. 57
7-3- قلمرو تحقیق. 58
8-3- نحوه تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش. 59
1-8-3- سنجش رضایت خدمتگیرندگان از خدمات ارائه شده و قابل ارائه در بنیاد شهید. 59
2-8-3- بررسی وضعیت رضایت خدمتگیرندگان از نحوه ارائه خدمات 59
فصل چهارم-تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش
1-4- توصیف ویژگیهای فردی و جمعیتشناختی پاسخگویان. 63
1-1-4- نوع خانواده 64
2-1-4- نوع خانواده شاهد. 65
3-1-4- درصد جانبازی. 66
4-1-4- جنسیت 66
5-1-4- بازه سنی. 67
6-1-4- وضعیت تاهل. 69
7-1-4- تعداد اعضای خانواده 69
8-1-4- میزان تحصیلات 70
9-1-4- وضعیت مسکن. 72
2-4 هدف کلی. 73
3-4- فرضیه اصلی: 73
1-3-4- فرضیات فرعی: 73
4-4 روش تحقیق. 74
1-4-4 جامعه آماری نمونه و حجم نمونه: 75
2-4-4روایی و پایایی ابزار سنجش. 75
3-4-4بررسی فرضیه اصلی. 76
1-3-4-4آزمون فرضیه فرعی اول: 76
2-3-4-4آزمون فرضیه فرعی دوم 78
3-3-4-4آزمون فرضیه فرعی سوم 79
4-3-4-4آزمون فرضیه فرعی چهارم 80
5-3-4-4آزمون فرضیه فرعی پنجم. 81
6-3-4-4آزمون فرضیه فرعی ششم. 82
7-3-4-4آزمون فرضیه فرعی هفتم. 84
4-4 بحث و نتیجه گیری. 87
منابع و مآخذ: 89
پیوستها: 93
چکیده انگلیسی132
چکیده
رضایتمندی عبارتست از احساس مطلوبی که به شخص پس از برآورده شدن نیازها و انتظاراتش دست میدهد. به عبارت دیگر، رضایتمندی خدمتگیرنده یک ارزیابی توسط خدمتگیرندگان بعد از دریافت خدمات میباشد. این ارزیابی اغلب به صورت یک قضاوت ناشی از مقایسه تجارب قبل از دریافت خدمات با ارزیابی خدمات بعد از دریافت خدمات تجلی مییابد. یکی از روشهای مورد تایید در مجامع علمی، مدل ارزیابی کیفیت خدمات SERVQUAL مبتنی بر روش پاراسورامان میباشد. از دیدگاه پاراسورامان، خدمتگیرندگان، قاضیان منحصر به فرد کیفیت خدمات هستند؛ به گونهای که بوسیله مقایسه کردن رضایت خود از خدمات دریافتی با انتظاراتشان، سطح کیفی خدمات را تعیین میکنند. پاراسورامان انتظارات را به عنوان «میل و خواسته خدمتگیرنده» تعریف کرده است.
این موضوع در مورد بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک دغدغه اساسی مطرح بوده و بنیاد با توجه به رسالت ارزشی و مقدسی که در ارائه خدمات به خانوادههای شهدا و ایثارگران دارد، در نظر دارد تا میزان رضایتمندی خدمتگیرندگان را حداقل تا سطح انتظارات آنها ارتقاء دهد. چرا که میزان رضایتمندی خانوادههای شهدا و ایثارگران از خدمات ارائه شده در بنیاد، هم به طور مستقیم در نوع دیدگاه این خانوادهها و هم به طور غیرمستقیم در نوع دیدگاه سایر اقشار جامعه تاثیر گذاشته و معانی و مفاهیم خاصی را از نتایج وقوع انقلاب اسلامی و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایدئولوژیها و رسالتهای آن در بر دارد.
کلید واژه ها: سنجش رضایت ارباب رجوع- مدل پاراسورامان- بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان
آخرین نظرات