دانشگاه آزاد اسلامی
واحد نراق
دانشکده مدیریت
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)
رشته و گرایش:
مدیریت بازرگانی – بازرگانی بین الملل
عنوان :
مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی در ارتباط با محصولات با فناوری سطح بالا
(مطالعه موردی: شرکتهای ایرانی فعال در زمینه نانوفناوری)
استاد راهنما:
دکتر مرتضی سلطانی
استاد مشاور:
دکتر سید محمد باقر جعفری
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اوّل : کلیّات پژوهش
1-1- مقدمه. 3
1-2- اهمیت موضوع. 3
1-3- اهداف پژوهش. 10
1-3-1- هدف کلی تحقیق 10
1-3-2- اهداف فرعی 11
1-4- ضرورت انجام تحقیق 11
1-5- فرضیات. 12
1-6- قلمرو تحقیق 13
1-6-1- قلمرو موضوعی 13
1-6-2- قلمرو مکانی 13
1-6-3- قلمرو زمانی 13
1-7- محدودیتهای تحقیق 13
1-8- روش تحقیق 14
1-9- جامعه و نمونه آماری 15
1-10- شرح واژهها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق 15
ه |
1-10-1- بازاریابی 15
1-10-2- محصولات با تکنولوژی سطح بالا. 15
فصل دوم : مروری بر پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه. 18
2-2- تاریخچه بازاریابی 18
2-3- تعریف بازاریابی 19
2-4-تصمیمات آمیخته بازاریابی 20
2-5- بازاریابی بین الملل 25
2-5-1- فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازارهای جدید. 28
2-5-2- نحوه ورود به بازارهای خارجی 29
2-5-3- برنامه بازاریابی بین المللی 30
2-6- بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا. 31
2-6-1-تعریف محصولات با تکنولوژی سطح بالا. 31
2-6-2- ویژگی های متمایز محصولات با تکنولوژی سطح بالا. 34
2-6-3- رویکرد اقتضایی به بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا. 40
2-6-4-مسائل بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا. 42
2-6-4-1-مسائل داخلی 43
2-6-4-2- مسائل خارجی 46
2-6-5- بازاریابی نوآوری ها در شرکت های با تکنولوژی سطح بالا. 52
2-6-6- مدل های فروش محصولات با تکنولوژی سطح بالا. 55
2-6-7- چالش های پیش روی مدیریت استراتژیک بازاریابی تکنولوژی سطح بالا. 56
2-6-8- استراتژی بازاریابی محصولات با تکنولوژی سطح بالا. 59
2-6-9- استراتژی های انتخاب بازار هدف در بازاریابی تکنولوژی سطح بالا. 60
و |
2-6-10- استراتژی های تعیین زمان ورود به بازارهای با تکنولوژی سطح بالا. 62
2-6-11- استراتژی های مشارکت در بازار در بازاریابی تکنولوژی سطح بالا. 64
2-7- مدل مفهومی تحقیق 67
2-8- پیشینه پژوهش 67
2-9- مختصری پیرامون نانوفناوری 69
2-9-1-شناسایی زمینه های فناوری نانو. 71
2-10- جمع بندی 74
فصل سوّم: روش پژوهش
3-1- مقدمه. 77
3-2- روش تحقیق 77
3-3- فرآیند تحقیق 78
3-3-1-مطالعهای جامع در پیشینه پژوهش صورت گرفته بر روی موضوع. 78
3-3-2- شناسایی عوامل موثر مفاهیم تحقیق در قالب مدل مفهومی تحقیق 78
3-3-3- جمعآوری دادههای تحقیق 78
3-3-4- تحلیل دادههای تحقیق 79
3-4- جامعه آماری 80
3-5- حجم نمونه و شیوه نمونهگیری 80
3-6-مدل مفهومی تحقیق 81
3-7- روش گردآوری داده ها 82
3-8- روایی پرسشنامه. 85
3-9- پایایی پرسشنامه. 85
ز |
3-10- روشها و تکنیکهای تجزیه و تحلیل داده ها 86
3-11- جمع بندی 87
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش
4-1- مقدمه. 89
4-2- یافتههای توصیفی 90
4-3- تحلیل استنباطی یافتهها 94
4-4- الگوسازی معادلات ساختاری 106
4-5- جمعبندی 108
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات پژوهش
5-1-مقدمه. 110
5-2- مروری مختصر بر بیان مسأله. 110
5-3- نتایج آزمون فرضیات. 113
5-4-بحث و نتیجهگیری 113
5-5-ﻣﺤﺪودﻳﺖﻫﺎی تحقیق 116
5-5-1- محدودیتهای در کنترل پژوهشگر. 116
5-5-2- محدودیتهای خارج از کنترل پژوهشگر. 117
5-6- ارائه پیشنهادات. 117
5-6-1-پیشنهادات کاربردی بر مبنای یافتههای تحقیق 117
5-6-2-پیشنهادات برای تحقیقات آتی 118
منابع و مأخذ. 119
چکیده
پژوهش حاضر به مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در شرکتهای فعال در زمینه نانوفناوری پرداخته و در این راستا به دنبال بررسی نقش گرایشات بازاریابی و تجربههای بازاریابی بین المللی بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی و همچنین بررسی نقش گرایشات بازاریابی، تجربه های بازاریابی بین المللی و استراتژی های بازاریابی بین المللی بر روی عملکرد شرکت های منتخب است. جامعه آماری این مطالعه را مدیران و کارشناسان ارشد شرکت های فعال در زمینه نانوفناوری مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکت های منتخب معرفی شده توسط ستاد توسعه نانوفناوری کشور تشکیل می دادند که از این میان تعداد 70 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از پرسش نامه محقق ساخته به منظور آزمون فرضیات و رسیدن به اهداف فوق الذکر استفاده و نتایج نشان داد که گرایشات بازاریابی و تجربه های بازاریابی بین المللی اثر مثبتی بر روی عملکرد شرکت های مورد مطالعه دارند. همچنین گرایشات بازاریابی، تجربه های بازاریابی بین المللی و استراتژی های بازاریابی بین المللی اثر مثبتی بر روی عملکرد شرکت های منتخب دارند.
کلمات کلیدی: بازاریابی بین الملل، استراتژی بازاریابی، گرایشات بازاریابی، تجربههای بازاریابی بینالمللی، نانوفناوری
آخرین نظرات