دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت دولتی : رتبه بندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهره وری منابع انسانی
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد نراق
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
(M.A(
گرایش مدیریت دولتی(مدیریت نیروی انسانی)
عنوان :
رتبه بندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهره وری منابع انسانی با بهره گرفتن از روش تاپسیس فازی
(مورد مطالعه : شهرداری شهرستان محلات)
استاد راهنما :
جناب آقای دکتر محمد رضا فلاح
استاد مشاور :
جناب آقای دکتر سید حسین اخوان علوی
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
فصل اول: کلیات پژوهش | |
1-1 مقدمه | 1 |
1-2 بیان مسئله . | 2 |
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق . | 4 |
1-4 اهداف تحقیق | 6 |
1-4-1 هدف کلی . | 6 |
1-4-2 اهدف فرعی | 6 |
1-5 سوالات تحقیق . | 7 |
1-5-1 سوال اصلی تحقیق | 7 |
1-6 متغیر های تحقیق . | 7 |
1-6-1 متغیر های مستقل | 7 |
1-6-2 متغیر وابسته | 9 |
1-7 روش تحقیق . | 11 |
1-8 روش های جمع آوری اطلاعات | 11 |
1-9 جامعه آماری | 12 |
1-10 حجم نمونه و روش محاسبه آن | 12 |
1-11 ابزار گردآوری داده ها | 12 |
1-11-1 سنجش روایی | 13 |
1-11-2 سنجش پایایی . | 13 |
1-12 قلمرو تحقیق . | 14 |
1-12-1 قلمرو موضوعی تحقیق . | 14 |
1-12-2 قلمرو مکانی تحقیق | 14 |
1-12-3 قلمرو زمانی تحقیق . | 14 |
1-13 روش تجزیه و تحلیل داده ها | 14 |
الف. آمار توصیفی . | 14 |
ب. آمار استنباطی . | 14 |
1-14 تعریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات | 15 |
فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش | |
مقدمه . | 18 |
2-1 بخش اول : یادگیری سازمانی | 19 |
2-1-1 مقدمه . | 19 |
2-1-2 تعریف یادگیری و عناصر آن | 21 |
2-1-3 تعاریف یادگیری سازمانی . | 22 |
2-1-4 نظریه پردازان یادگیری سازمانی . | 24 |
2-1-5 ویژگی های یادگیری سازمانی | 25 |
2-1- 6 فرایند یادگیری سازمانی . | 26 |
2-1-6-1کسب دانش . | 26 |
2-1-6-2 توزیع اطلاعات . | 26 |
2-1-6-3 تفسیر اطلاعات . | 28 |
2-1-6- 4 حافظه سازمانی . | 29 |
2-1-7 یادگیری سازمانی و سازمان یاد گیرنده | 31 |
2-1-8 ایجاد یک سازمان یادگیرنده | 33 |
2-1-9 ابعاد یادگیری سازمانی . | 35 |
2-1-10 مهارت های پنج گانه لازم برای ایجاد یادگیری سازمانی | 35 |
2-1-11 مولفه های یادگیری سازمانی | 36 |
2-1-12 سه مدل یادگیری سازمانی در تشخیص فرصت کارآفرینانه | 38 |
2-1-12-1 یادگیری ادراکی در فاز اکتشاف | 40 |
2-1-12-2 یادگیری رفتاری در فاز شکل گیری | 42 |
2-1-12-3 یادگیری اجرایی در طول هر دو فاز تشخیص فرصت . | 44 |
2-1-13 تشخیص فرصت از طریق یادگیری | 46 |
2-1-13-1 تشخیص فرصت از طریق یادگیری ادراکی . | 46 |
2-1-13-2 تشخیص فرصت از طریق یادگیری رفتاری . | 47 |
2-1-13-3 تشخیص فرصت از طریق یادگیری اجرایی | 48 |
2-1-14 تاریخچه سازمان یادگیرنده | 49 |
2-1-15 تعاریف سازمان یادگیرنده | 51 |
2-1- 16ویژگی های سازمان یادگیرنده . | 51 |
2-1-17 ایجاد یک سازمان یادگیرنده | 52 |
2-1- 18 اهمیت سازمان یادگیرنده | 54 |
2-1-19 تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده | 54 |
2-1-20 تفاوت سازمان های سنتی با سازمان های یادگیرنده | 56 |
2-1-21 راهبردهای گسترش سازمان یادگیرنده | 59 |
2-1-22 موانع بکار گیری یادگیری سازمانی . | 61 |
2-1-23 مهارت های پنج گانه لازم برای ایجاد یادگیری سازمانی . | 61 |
2-1-24 مولفه های یادگیری سازمانی . | 62 |
2-2 بخش دوم : بهره وری منابع انسانی | 65 |
مقدمه | 65 |
2-2-1بهره وری | 66 |
2-2-2تاریخچه بهره وری . | 67 |
2-2-3 عوامل پنج گانه مؤثر بر بهره وری . | 68 |
2-2-4 عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی کار | 70 |
2-2-5عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی | 71 |
2-2-6مدل ACHIEVE . | 72 |
2-2-7 تأثیر حقوق و دستمزد بر بهره وری | 74 |
2-2-8 شرایط لازم برای بهبود بهره وری نیروی انسانی در سازمانها | 75 |
2-2-9 اندازهگیری بهرهوری | 77 |
2-3 چندی درباره سازمان مورد پژوهش . | 78 |
2-3-1 تعریف شهرداری .2-3-2 شهرداری محلات . | 7879 |
2-4 پیشینه پژوهش | 80 |
2-4-1 تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور | 80 |
2-5 جمع بندی | 84 |
فصل سوم : روش تحقیق | |
3-1 مقدمه . | 88 |
3-2 روش تحقیق . | 89 |
3-3 جامعه آماری . | 90 |
3-4 تعیین حجم نمونه | 91 |
3-5 روش نمونه گیری . | 93 |
3-6 روش گردآوری اطلاعات . | 94 |
3-7 تعیین روایی پرسشنامه | 95 |
3-8 تعیین پایایی پرسشنامه | 96 |
3-9 روش تجزیه و تحلیل دادهها | 98 |
3-9-1 روش شباهت به گزینه ایدهآل فازی یا تاپسیس فازی . | 99 |
3-9-2 مراحل روش شباهت به گزینه ایدهآل فازی یا تاپسیس فازی . | 99 |
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی . | 99 |
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها | 101 |
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده . | 102 |
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده وزندار | 103 |
مرحله 5 : یافتن جواب ایدهآل فازی و جواب ضد ایدهآل فازی | 104 |
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایدهآل و ضد ایدهآل فازی | 105 |
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت | 105 |
مرحله 8 : رتبهبندی گزینهها . | 105 |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها | |
4-1 مقدمه | 107 |
4-2 بررسی مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان . | 107 |
4-3 رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهرهوری منابع انسانی با نظر مدیران اصلی . | 113 |
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی | 113 |
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها | 119 |
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده وزندار |
120122 |
مرحله 5 : یافتن جواب ایدهآل فازی و جواب ضد ایدهآل فازی | 122 |
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایدهآل و ضد ایدهآل فازی . | 124 |
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت . | 130 |
مرحله 8 : رتبهبندی گزینهها | 130 |
4-4 رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهرهوری منابع انسانی با نظر مدیران میانی. | 131 |
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی | 131 |
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها | 141 |
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده | 142 |
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده وزندار | 146 |
مرحله 5 : یافتن جواب ایدهآل فازی و جواب ضد ایدهآل فازی | 146 |
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایدهآل و ضد ایدهآل فازی . | 150 |
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت | 158 |
مرحله 8 : رتبهبندی گزینهها . | 159 |
4-5 رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی در بهرهوری منابع انسانی با نظر مدیران اجرایی. | 160 |
مرحله 1 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی | 160 |
مرحله 2 : تعیین بردار وزن معیارها . | 168 |
مرحله 3 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده . | 169 |
مرحله 4 : تشکیل ماتریس تصمیم فازی بیمقیاس شده وزندار | 172 |
مرحله 5 : یافتن جواب ایدهآل فازی و جواب ضد ایدهآل فازی . | 172 |
مرحله 6 : محاسبه فاصله از جواب ایدهآل و ضد ایدهآل فازی . | 174 |
مرحله 7 : محاسبه شاخص شباهت | 180 |
مرحله 8 : رتبهبندی گزینهها . | 181 |
فصل پنجم: نتیجهگیری وپیشنهادها | |
5-1 مقدمه | 183 |
5-2 نتایج حاصل از بررسی مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان | 183 |
5-3 نتایج حاصل از رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی با نظر مدیران اصلی . | 185 |
5-4 نتایج حاصل از رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی با نظر مدیران میانی . | 185 |
5-5 نتایج حاصل از رتبهبندی ابعاد یادگیری سازمانی با نظر مدیران اجرایی | 186 |
5-6 تطبیق نتایج بدست آمده با پیشینه تحقیق | 186 |
5-7 تطبیق نتایج بدست آمده با کلیات تحقیق . | 187 |
5-8 محدودیتهای تحقیق | 190 |
5-9 پیشنهادهای تحقیق های آتی . | 191 |
فهرست منابع و ماخذ: | |
منابع فارسی . | 192 |
منابع لاتین | 194 |
آخرین نظرات