دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رشت
دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه آموزشی مدیریت بازرگانی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A )
رشته: مدیریت بازرگانی
عنوان:
بررسی عوامل موثر بر استقرار فرایند مدیریت ارتباط با مشتری در بانک کشاورزی
(مطالعه موردی: شهرستان اردبیل)
استاد راهـنما:
دکتر خیراله سربلند
استاد مشاور:
دکتر حمیدرضا علیپور
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده فارسی
فصل اول: کلیات طرح
1-1- مقدمه 2
1-2-بیان مسئله. 3
1-3- اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن. 5
1-4- چارچوب نظری تحقیق. 6
1-5- اهداف تحقیق. 7
1-6- سؤالات 7
1-7- فرضیههای تحقیق. 8
1-8- تعاریف عملیاتی متغیرها و واژههای کلیدی. 8
1-9- قلمرو تحقیق . 11
فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه. 13
2-2- تعاریف و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری 15
2-3- چرخه زندگـــی مشتری و چرخه خدمت مطلوب در فرایند CRM. 18
2-4- جلب اعتماد و رضایتمندی مشتری کلید مدیریت ارتباط با مشتری. 19
2-5- سازماندهی فرایندهای سازمان و مدیریت ارتباط با مشتری 27
2-6- الگوها و مدلهای سنجش رضایتمندی در مدیریت مؤثر ارتباط با مشتری. 28
2-7- فنآوریهای مدرن و به روز و مدیریت ارتباط با مشتری 30
2-8- فناوری اطلاعات و بهرهوری بنگاههای اقتصادی و بهبود CRM. 33
2-9- مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری 38
2-10- مدیریت دانش مشتری در راستای حفظ و وفاداری مشتری 45
2-11- مدیریت ارتباط و تمرکز بر مشتریان کلیدی 46
2-12- پیشینه تحقیق. 49
فصل سوم: روش تحقیق (متدولوژی)
3-1- مقدمه. 54
3-2- روش تحقیق 55
3-3- جامعه آماری. 55
3-4- حجم نمونه و روش اندازهگیری 55
3-5- روش گردآوری اطلاعات. 55
3-6- ابزار جمعآوری اطلاعات 55
3-7-روائی و پایائی ابزار سنجش. 56
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها . 57
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق
4-1- مقدمه 72
4-2- بخش توصیفی پرسشنامه . 73
4-3- توصـیف آماری شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیرهای تحقیق. 75
4-4- آزمون کولموگوروف ـ اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق 78
4-5- تجـزیه و تحلیل استنباطی دادههای آماری (آزمون فرضیههای تحقیق). 79
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه. 84
5-2-نتیجهگیری 85
5-3- پیشنهادات . 85
5-4- محدودیتهای تحقیق 87
منابع و مأخذ 72
چکیده
مدیریت ارتباط با مشتری یکی از دستاوردهای عصر اطلاعات و دانش است و با توجه به ویژگیهای آن، امروزه سازمانها با جدیت به دنبال بهرهمندی از نتایج آن هستند. تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر استقرار فرایند مدیریت ارتباط با مشتری در بانک کشاورزی شهرستان اردبیل انجام پذیرفته است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه کارکنان مدیریت شعب بانک کشاورزی شهرستان اردبیل بوده که از مجموع پرسشنامههای منتشره (49 نفر جامعه آماری)، به دلیل عدم حضور برخی مسئولین و در مواردی عدم همکاری از سوی برخی از آنها از یک سو و وجود برخی پرسشنامههای ناقص از سوی دیگر موجب گردید که در کل تعداد 44 پرسشنامه گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد نیلوسن (1996) بوده و برای تجزیه و تحلیل دادهها از آماره آزمون t بهره گرفته شده است. نتایج حاصل از آزمون متغیرهای تحقیق نشان داد که تمرکز بر مشتریان اصلی و کلیدی، توجه به مدیریت دانش، برخورداری از فناوری مدرن و به روز و سازماندهی فرایندهای کسب و کار در استقرار مدیریت ارتباط با مشتری در بانک کشاورزی تأثیر میگذارد.
آخرین نظرات