پایان نامه ارشد مدیریت دولتی : ارزیابی نقش سبک رهبری و فرهنگ سازمانی در شکل گیری سکوت سازمانی
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد علوم و تحقیقات شاهرود
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی
گرایش: مالی
عنوان:
ارزیابی نقش سبک رهبری و فرهنگ سازمانی در شکل گیری سکوت سازمانی
استاد راهنما:
جناب آقای دکتر حمید معینی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
| چکیده | 1 | |
| فصل اول | ||
| کلیات تحقیق | ||
| 1-1 مقدمه | 3 | |
| 1-2 اهمیت موضوع | 6 | |
| 1-3 بیان مسئله | 7 | |
| 1-4 اهداف تحقیق | 9 | |
| 1-4-1 هدف کلی | 9 | |
| 1-5 فرضیهها و فرضیه اهم | 10 | |
| 1-6 قلمرو تحقیق | 10 | |
| 1-7 پرسشنامه و جامعه آماری | 10 | |
| 1-8 تعاریف مفهومی و عملیاتی | 11 | |
| 1-8-1 مفهومی | 11 | |
| 1-8-2 عملیاتی | 13 | |
| 1-9 خلاصه فصل اول | 14 | |
| فصل دوم | ||
| مرور ادبیات و پیشینه تحقیق | ||
| 2-1 مقدمه | 16 | |
| 2-2 تعریف سکوت سازمانی | 17 | |
| 2-3 سکوت و آوای سازمانی | 18 | |
| 2-4 انواع سکوت سازمانی | 19 | |
| 2-4-1 سکوت مطیع | 19 | |
| 2-4-2 سکوت تدافعی | 20 | |
| 2-4-3 سکوت نوعدوستانه | 20 | |
| 2-5 عوامل مؤثر بر رفتار سکوت کارکنان | 22 | |
| 2-6 عوامل مؤثر در پیدایش سکوت سازمانی؛ متغییرهای سازمانی و مدیریتی | 24 | |
| 2-7 پیامدهای سکوت بر تصمیم گیری سازمانی و فرایندهای تغییر | 25 | |
| 2-8 رابطه رفتار سکوت کارکنان با نگرش های شغلی و عملکرد | 26 | |
| 2-9 پیامدهای سکوت سازمانی بر احساسات واکنش های رفتاری کارکنان | 28 | |
| 2-10 فرهنگ سازمانی | 29 | |
| 2-10-1 مفاهــیــم فــــرهنگ سازمانی | 29 | |
| 2-10-2تعاریف فرهنگ سازمانی | 30 | |
| 2-10-3 الگوهای شناخت و تحلیل فرهنگ سازمانی | 32 | |
| 2-10-4 الگوى فرهنگ سازمانی پارسونز | 32 | |
| 2-10-5 الگوی مبتنی بر هفتS شرکت مکینزی | 33 | |
| 2-10-6 الگوی اوچی | 33 | |
| 2-10-7 الگوی لیت وین و استرینگر | 34 | |
| 2-10-8 الگوی کرت لوین | 34 | |
| 2-10-9 الگوی استیفن رابینز | 35 | |
| 2-11 مدل های تحقیقات انجام گرفته فرهنگ سازمانی | 35 | |
| 2-11-1 دنیسون | 37 | |
| 2-11-2 مدل کویین و گارت | 40 | |
| 2-11-3 الگوی گرت هافستد | 41 | |
| 2-12 رهبری و سبک رهبری تحول گرا و تعامل گرا | 43 | |
| 2-12-1 تعریف رهبری | 43 | |
| 2-12-2 ماهیت رهبری | 46 | |
| 2-12-3 تمایز مدیریت و رهبری | 47 | |
| 2-12-4 وظایف رهبری | 48 | |
| 2-13 تعریف سبک رهبری | 49 | |
| 2-14 سیستم چهارگانه مدیریت توسط لیکرت | 51 | |
| 2-15 شبکه مدیریت | 52 | |
| 2-16نظریه اقتضایی فیدلر | 53 | |
| 2-17 تئوری مسیر – هدف | 54 | |
| 2-18 نظریه رهبری وضعیتی هرسی و بلانچارد | 57 | |
| 2-19 نظریه رهبری تحول گرا و تعامل گرا | 59 | |
| 2-20 تعریف رهبری تحول گرا | 61 | |
| 2-21 هفت ویژگی رفتاری رهبران تحول آفرین | 63 | |
| 2-22 پنج ویژگی رهبران تحول گرا از نظر جیمز کوزئز و پاستر | 65 | |
| 2-23 اهمیت و ضرورت رهبری تحول آفرین | 67 | |
| 2-24 دیدگاه های مختلف رهبری تحول آفرین | 67 | |
| 2-25 رهبری تحول آفرین و عملکرد سازمان | 74 | |
| 2-26 توسعه رهبری تحول گرا : محدوده و فرایند | 75 | |
| 2-26-1 اجزای رهبری تحول گرا | 76 | |
| 2-27 رهبری تبادلی یا تعامل گرا یا مبادله ای | 80 | |
| 2-28 تفاوت رهبری تحول آفرین و تبادلی | 81 | |
| 2-29 تحقیقات پیشین | 86 | |
| 2-30 نتیجه گیری | 94 | |
| فصل سوم | ||
| روش شناسی تحقیق | ||
| 3-1 مقدمه | 97 | |
| 3-2 روش گرد آوری داده های تحقیق | 98 | |
| 3- 3 متغیرهای تحقیق | 99 | |
| 3-4 ابزار اندازه گیری تحقیق (پرسشنامه): | 99 | |
| 3-4-1 مراحل طراحی پرسشنامه | 99 | |
| 3-4-2 محتوای پرسشنامه | 100 | |
| 3-4-3روایی پرسشنامه (اعتبار) | 101 | |
| 3-4-4 پایایی پرسشنامه (اعتماد) | 102 | |
| 3-5 جامعه آماری تحقیق | 104 | |
| 3-5-1 نمونه و روش نمونه گیری | 104 | |
| 3-5-2 روش تعیین حجم نمونه | 104 | |
| 3-5-3 آزمونهای مورد استفاده | 101 | |
| 3 -6 خلاصه فصل | 105 | |
| فصل چهارم | ||
| تجزیه و تحلیل داده ها | ||
| 4-1 مقدمه | 107 | |
| 4 – 2 نرخ برگشت پرسشنامه | 107 | |
| 4 – 3 تحلیلهای توصیفی | 108 | |
| 4-4 بررسی های جمعیت شناختی پژوهش | 108 | |
| 4-4-1 متغییر تحصیلات | 108 | |
| 4-4-2جنسیت | 109 | |
| 4-4-3 واحد سازمانی | 110 | |
| 4-4-4 سابقه کار | 111 | |
| 4-5 آزمون نرمالیته | 113 | |
| 4-6 آزمون فرضیه های تحقیق | 115 | |
| 4-7 تحلیل عاملی | 122 | |
| 4-8 تخمین مدل | 128 | |
| 4- 9تفسیر و تعبیر مدل | 130 | |
| 4-10خلاصه فصل چهارم | 133 | |
| فصل پنجم | ||
| نتیجه گیری و پیشنهادات | ||
| 5-1 مقدمه | 135 | |
| 5-2 خلاصه تحقیق | 136 | |
| 5-3 یافتههای پژوهش | 136 | |
| 5-3-1 بررسی های جمعیت شناختی پژوهش | 136 | |
| 5-4 بررسی فرضیه های تحقیق | 138 | |
| 5-5 بررسی نتایج فرضیات و پیشنهادات | 139 | |
| 5-6 پیشنهادات آتی | 141 | |
| 5-7 محدودیتهای پژوهش | 142 | |
| Abstract | 143 | |
| منابع | 144 | |


آخرین نظرات