پایان نامه ارشد رشته مدیریت
با موضوع :
بررسی موانع سازمانی استقرار سیستمهای اطلاعاتی مدیریت
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
به هر میزانی که گسترده عملیات وسیعتر و پراکندهتر میگردد اداره نمودن اطلاعات بدون داشتن یک سیستم منطقی غیر قابل اجرا میباشد. سیستمی که بتواند این مسائل را پشتیبانی نموده و پس از کسب اطلاعات، مدیر را در تصمیمگیریهایش راهنمایی نماید سیستم اطلاعات مدیریت میباشد.
این سیستم یکی از معتبرترین سیستمها است که استفاده از آن روز به روز افزایش یافته و هر سازمانی بر اساس ساختار درونی خود این سیستم را طراحی مینماید. اما مسئله به اینجا ختم نمیگردد زیرا تنها طراحی و تنظیم سیستم بخشی از کار بوده و قسمت دیگر استقرار و بکارگیری آن میباشد.
به همین منظور سعی شده ضمن مصاحبه با مدیران و کارشناسان متعدد در سطح شرکت مخابرات استان خراسان با مطالعات کتابخانهای و توجه به نظرات ارائه شده از سوی اندیشمندان و صاحب نظران عوامل اساسی بازدارنده در استقرار سیستمهای اطلاعات مدیریت را شناسایی و میزان اهمیت هر یک از این عوامل را در استقرار MIS در شرکت مخابرات استان خراسان تعیین کنیم. عوامل شناسایی شده عبارتند از:
فقدان دانش در کاربران، فقدان زیر ساختها، نااگاهی مدیران، نبودن اموزش وتخصص کاربران، فقدان رویه ها وفرایندهای لازم
این تحقیق ترکیبی از دو روش کتابخانهای و میدانی (پرسشنامهای) میباشد، برای ادبیات موضوع از روش کتابخانهای استفاده شده و ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه کتبی بوده است که از طریق طیف لیکرت طراحی شده است.
در این پژوهش پنج فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی تعیین گردیده و برای بررسی و تجزیه و تحلیل آماری و تفسیر دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون مختص به آن استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS کمک گرفته ایم.
چکیده
فصل اول: طرح تحقیق
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله
1-3- اهمیت و علت انتخاب موضوع
1-4- هدف تحقیق
1-5- پرسشهای پژوهش
1-6- چارچوب پژوهش
1-7- متغیرهای پژوهش
1-8- فرضیههای پژوهش
1-9- مدل تحلیلی پژوهش
1-10- تعریف عملیاتی
1-11- قلمرو تحقیق:
1-11-1- قلمرو مکانی تحقیق
1-12-2- قلمرو زمانی تحقیق
1-12-3- قلمرو موضوعی تحقیق
فصل دوم
مقدمه
بخش اول: مبانی نظری پژوهش
2-1- اطلاعات و نقش آن در سازمان
2-1-1- اطلاعات و دادهها
2-1-2- اهمیت اطلاعات
2-1-3- تبدیل دادهها به اطلاعات
2-1-4- ارزش اطلاعات
2-1-5- سیستم اطلاعات (IS)
2-1-6- سیستم اطلاعات مدیریت (MIS)
2-1-6-1- اجزاء MIS
2-1-7- جایگاه سیستم اطاعات مدیریت در سازمان
2-1-8- تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان
2-1-9- اهداف طراحی سیستم
2-1-10- شناخت بافت سازمانی
2-1-11- گامهای اساسی روش عوامل حیاتی موفقیت
2-1-12- لایههای سیستم اطلاعات مدیریت:
2-1-12-1- لایه فنی (تکنولوژیکی)
2-1-12-2- لایه اطلاعاتی
2-1-12-3- لایه کاربردی
2-1-13- سیستم اطلاعات مدیریت و نقش مدیران:
2-1-13-1- نقش ارتباطی (تعاملی / مراودهای)
2-1-13-2- نقش اطلاعاتی
2-1-13-3- نقش تصمیمگیری
2-1-14- اثر سطح مدیریت بر طرح MIS
2-1-15- طبقهبندی سیستماطلاعاتی:
2-1-15-1- طبقهبندی بر اساس ساختار
2-1-15-2- طبقهبندی بر اساس حیطه عملکردی
2-1-15-3- طبقهبندی بر اساس معماری سیستم
2-1-16- عوامل تأثیرگذار برنوع سیستمهای اطلاعاتی مورد نیاز
2-1-17- انواع سیستمهای اطلاعاتی:
2-1-17-1- سیستم پردازشی تعاملی (TPS)
2-1-17-2- سیستم گزارشات مدیریت (MRS)
2-1-17-3- سیستم پشتیبانی تصمیمگیری (DSS)
2-1-17-4- سیستم هوش مصنوعی (AI)
2-1-17-5- سیستمهای خبره یا هوشمند (ES)
2-1-17-6- سیستم پشتیبانی تصمیمگیری گروهی (GPSS)
2-1-17-7- اتوماسیون اداری (OA)
آخرین نظرات