نقاط ضعف و قوت وفرصت ها و تهدیدها درشرکت تولیدی لوازم خانگی آنتیک کدامند؟
عوامل استراتژیک رفع مشکلات صادرات لوازم خانگی درشرکت آنتیک کدامند؟
رتبه بندی عوامل استراتژیک رفع مشکلات صادرات لوازم خانگی در شرکت آنتیک چگونه است؟
۱-۶. روش تحقیق
به طور کلی روش های تحقیق در علوم رفتاری را میتوان با توجه به دو ملاک زیر تقسیم بندی نمود :
الف: هدف تحقیق ب: نحوه گردآوری دادهها
الف: تحقیقات علمی بر حسب هدف تحقیق به سه دسته تقسیم میشود:
تحقیق بنیادی: هدف اساسی این نوع تحقیقات آزمون نظریهها، تبیین روابط بین پدیدهها و افزودن به مجموعه دانش موجود در یک زمینه خاص است.
تحقیق کاربردی: هدف تحقیقات کاربردی، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. به عبارت دیگر تحقیقات کاربردی به سمت کاربرد علمی دانش هدایت میشوند.
تحقیق توسعهای: فرآیندی است که به منظور تدوین و تشخیص مناسب بودن یک فرآورده انجام میشود.
ب)دسته بندی تحقیقات بر حسب روش گردآوری داده ها:
۱- تحقیق توصیفی: شامل مجموعه روشهایی است که هدف آنها توصیف کردن شرایط یا پدیدههای مورد بررسی است.
۲- تحقیق آزمایشی: به منظور برقراری رابطه علت – معلولی میان دو یا چند متغیر که از طرحهای آزمایشی استفاده میشود.
با توجه به مطالب گفته شده، تحقیق حاضر از نظرهدف کاربردی، از نظر روش گردآوری دادهها، توصیفی میباشد. تحقیق کاربردی است زیرا نتایج آن برای گروه های مختلف برنامهریزان و مدیران قابل استفاده است و توصیفی است چون امکان دستکاری متغیرها و مؤلفههای آنها وجود ندارد.
۱-۷. جامعه آماری
جامعه آماری عبارتست از مجموعه ای از افراد، اشیاء و . که حداقل در یک صفت مشترک باشند (کیاکجوری، ۱۳۸۹).
جامعه آماری این پژوهش ۲۰۰ نفر شامل، کلیه کارکنان و مدیران (سطوح عالی، میانی و عملیاتی) آشنا به حوزه استراتژی و برنامه ریزی استراتژیک در شرکت تولیدی لوازم خانگی آنتیک می باشند.
۱-۸. نمونه آماری
نمونه عبارتست از مجموعه ای از نشانهها که از یک قسمت، یک گروه یا جامعهای بزرگتر انتخاب میشود، به طوری که این مجموعه معرف کیفیات و ویژگیهای آن قسمت، گروه یا جامعه بزرگتر باشد(همان منبع)
حجم نمونه قید شده با بهره گرفتن از جدول مورگان ۱۳۲می باشد که به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند.
۱-۹ . ابزار جمعآوری دادهها واطلاعات
رایج ترین ابزارگردآوری اطلاعات در تحقیقات پیمایشی پرسشنامه است. داده های مورد نیاز در این پژوهش به وسیله ابزار زیر گردآوری می شود:
جمع آوری داده ها به روش کتابخانه ای: کتب،مقالات،نشریات،رساله های دانشگاهی و نسخه های الکترونیکی و اینترنتی می باشد.
پرسشنامه محقق ساخته swot
مصاحبه
۱-۱۰. روش تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات
در این پایان نامه فرضیههای تحقیق از طریق آزمون آماری متناسب با سؤالهای پرسشنامهها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.
تاپسیس[۱]: تکنیکی برای رتبه بندی ترجیحات با بهره گرفتن از مشابهت راه حل های ایده آل است.
تحلیل سلسله مراتبی داده ها[۲]:تکنیکی برای وزن دهی معیارها(شاخص ها) با بهره گرفتن از مقاسیات زوجی است.
۱-۱۱. تعاریف متغیرها و واژههای کلیدی
۱-۱۱-۱.تعاریف نظری
۱-۱۱-۱-۱. استراتژی
استراتژی یا راهبرد از آرمان و چشم انداز شرکت مشتق می شود و استراتژی در قلب فرآیند جای دارد. استراتژی چیزی که با عوامل بحرانی موفقیت بستگی داردرا تعیین می کند. یک فاکتور اصلی موفقیت عبارت است از ” تعداد محدود از عواملی که عمیقاً بر روی توانایی موفقیت یک سازمان تاثیر می گذارند.” فاکتور های اصلی موفقیت در حقیقت ، جواب این سوال ساده هستند:( چه چیزی باعث رضایت مشتریاادامه مطلب در لینک زیر
آخرین نظرات