موضوعی است که میتواند مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد تا از وضعیت اجرای این شیوه بازاریابی در صنعت هتلداری اصفهان تصویری به دست آورده شود. از این رو پژوهش در زمینه وضعیت اجرای این بازاریابی در هتلهای اصفهان می تواند به شناسایی این وضعیت کمک کند که مدیریت هتلهای اصفهان تا چه اندازه از مفهوم بازاریابی رابطهای اطلاع دارند و تا چه میزان هتل و پرسنل و رویههای مدیریت در آن را برای چنین رویکردی آماده ساختهاند.
۱-۳- کاربرد نتایج پژوهش
این پژوهش گامی کوچک در جهت توسعه پژوهشهای میدانی است و با توجه به خلأیی که در این زمینه وجود دارد می تواند رهگشای پژوهشهای آتی در این زمینه باشد. از آنجایی که رقابت در هتلهای اصفهان وجود دارد، بحثهای مرتبط با بازاریابی رابطه ای و وفاداری مشتریان اهمیت قابل ملاحظهای برای هتلها دارد.
ایجاد بانک اطلاعات و به روز کردن اطلاعات جدید در مورد مشتریان اصلی شرکت، برای مدیران هتلها
۲- کمک به مدیران هتل برای پیاده سازی صحیح بازاریابی رابطهای
۳- کمک به کارکنان هتلها برای ارتباط دو طرفه با مشتریان
۴- یاری به مدیران جهت ایجاد آگاهی برای شناسایی عوامل مهم و موثر بر وفاداری مشتریان
۵- ایجاد درکی روشن در کارکنان هتلها از چگونگی ایجاد وفاداری مشتریان
۱-۴- اهداف پژوهش
۱-۴-۱- هدف اصلی
۱-۴-۱-۱- تعیین ارتباط بین بازاریابی رابطهای با وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان
۱-۴-۲- اهداف فرعی
۱-۴-۲-۱- تعیین ارتباط بین تعهد با وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان
۱-۴-۲-۲- تعیین ارتباط بین اعتماد با وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان
۱-۴-۲-۳- تعیین ارتباط بین ارتباطات با وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان
۱-۴-۲-۴- تعیین ارتباط بین مدیریت تعارض با وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان
۱-۴-۲-۵- تعیین ارتباط بین شایستگی با وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان
۱-۵- فرضیه ها یا سوالهای پژوهش
۱-۵-۱- فرضیه اصلی:
۱-۵-۱-۱- بین بازاریابی رابطهای و وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان رابطه وجود دارد.
۱-۵-۲- فرضیه های فرعی:
۱-۵-۲-۱- بین تعهد و وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان رابطه وجود دارد.
۱-۵-۲-۲- بین اعتماد و وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان رابطه وجود دارد.
۱-۵-۲-۳- بین ارتباطات و وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان رابطه وجود دارد.
۱-۵-۲-۴- بین مدیریت تعارض و وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان رابطه وجود دارد.
۱-۵-۲-۵- بین شایستگی یا خبرگی و وفاداری مشتریان در هتلهای منتخب شهر اصفهان رابطه وجود دارد.
۱-۶- روش پژوهش
این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی _ پیمایشی است. جامعه ی آماری این پژوهش مشتریان هتلهای منتخب شهر اصفهان میباشد. جامعه آماری این پژوهش تمامی گردشگران داخلی هتلهای ۳ ، ۴ و ۵ ستاره شهر اصفهان هستند که در بازه زمانی پاییز تا تابستان سال ۱۳۹۳ در این هتلها اقامت داشته اند. نمونه این پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده ۲۱۸ میباشد. در این پژوهش ابزار گردآوری داده ها مربوط به ادبیات پژوهش از روش کتابخانهای شامل کتاب، مجلات، پایان نامه ها، طرحهای تحقیقاتی و سایتهای اینترنتی استفاده میگردد و برای جمعآوری داده ها و اطلاعات مربوط به آزمون فرضیه های پژوهش از پرسشنامه استفاده میگردد. روایی پرسشنامه توسط ۴ از اساتید محترم تایید شده است همچنین پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ اندازه گیری شده است. در تجزیه و تحلیل اطلاعات چون نیاز به تبدیل برخی از اطلاعات کیفی به کمی وجود دارد از طیف لیکرت استفاده میشود، برای طبقه بندی و تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss و لیزرل، روش (معادلات ساختاری و تحلیل عاملی) استفاده خواهد شد.
۱-۷- قلمرو پژوهش
۱-۷-۱- قلمرو موضوعی پژوهش
قلمرو این پژوهش از نظر موضوعی، در محدوده بررسی ارتباط بازاریابی رابطهای و وفاداری مشتریان هتلهای منتخب شهر اصفهان است.
۱-۷-۲- قلمرو مکانی پژوهش
قلمرو مکانی این پژوهش هتلهای ۳ ، ۴ و ۵ ستاره شهر اصفهان میباشد. شامل هتل ۵ ستاره عباسی، هتلهای ۴ستاره (آسمان، کوثر) و هتلهای ۳ ستاره (اسپادانا، ستاره، سویت، سفیر و شیخ بهایی) میباشد.
۱-۷-۳- قلمرو زمانی پژوهش
قلمرو زمانی بازه زمانی پاییز تا تابستان سال ۱۳۹ادامه مطلب در لینک زیر
آخرین نظرات