دانشگاه آزاد اسلامی
واحد نراق
دانشکده علوم انسانی، گروه مدیریت
پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)
گرایش: مدیریت مالی
عنوان:
مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانکهای ملی و پاسارگاد بر اساس مدل سه شاخگی اهرنجانی
استاد راهنما:
دکترمحمدرضافلاح
استاد مشاور:
دکتر جوادحقیرمددی
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
چکیده .1
فصل اول. 2
1–1 مقدمه 3
1–2 بیان مسئله 4
1–3 ضرورت و اهمیت تحقیق. 6
1–4 اهداف تحقیق. 7
1-5 سؤالات تحقیق. 8
1-6 روش های جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها 8
1-7 قلمرو تحقیق. 9
1-8 چهارچوب نظری ومدل مفهومی تحقیق 9
1-9رابطه میان مولفه ها و سئوال های پرسشنامه 10
1-10تعاریف عملیاتی تحقیق 12
فصل دوم 14
مقدمه 15
2-1 مبانی نظری و ادبیات تحقیق. 16
2-1-1 مطالعات جامعهشناختی (1858- 1917) 16
2-1-2 بررسیهای روانشناسان. 17
2-1-3 نظریهها 18
2-1-4 تعریف شغل. 23
2-1-5 عوامل انتخاب شغل. 24
2-1-6 تعریف رضایت 24
2-1-7 تعریف رضایت شغلی. 25
2-1-8 رضایت شغلی معیاری برای کیفیت زندگی شغلی. 26
2-1-9 رضایت شغلی و تولید. 28
2-1-10 عوامل تعیینکننده رضایت شغلی. 29
2-1-11 آثار وجود رضایت شغلی. 34
2-1-12 اندازهگیری رضایت شغلی. 35
2-2 تحقیقات خارجی. 41
2-3 تحقیقات داخلی. 49
2-4 تاریخچه بانک ملی .55
مقدمه 56
3–1 روش تحقیق. 56
3–2 جامعه آماری. 56
3–3 نمونه آماری و روش نمونهگیری. 57
3–4 متغیرهای تحقیق. 58
3–5 ابزار جمعآوری اطلاعات 58
3–6 روش تجزیه و تحلیل دادهها 59
فصل چهارم 60
مقدمه 61
4-1 توصیف یافتههای تحقیق. 61
4-2) نتایج استنباطی تحقیق. 73
فصل پنجم. 88
مقدمه 89
5–1 خلاصه نتایج تحقیق. 89
5-2 بحث و نتیجهگیری. 90
پیشنهادها 92
5-3-1 پیشنهادها حاصل از تحقیق. 92
5-3-2 پیشنهادها برای محققین بعدی. 94
5-4 محدودیتها 94
5-4-1 محدودیتهایی که توسط محقق تعیین میشوند: 94
1-4-2) محدودیتهای خارج از کنترل محقق. 94
فهرست منابع. 95
پیوستها 102
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانکهای ملی و پاسارگاد میباشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بوده و برای جمعآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه محقق ساختهای با پایایی 86/0 استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بانکهای ملی و پاسارگاد در شهرستان ساوه بوده و نمونهگیری به صورت تصادفی و با بهره گرفتن از جدول مورگان انجامگرفته که نتایج آن شامل81 نفر از کارکنان بانک ملی و 32 نفر از کارکنان بانک پاسارگاد است. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون تی، تحلیل عاملی و فریدمن استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان داد، بین دیدگاه کارکنان بانک ملی و پاسارگاد در خصوص عوامل زمینهای، ساختاری و رفتاری موثر بر رضایت شغلی تفاوت معناداری وجود دارد به طوری که مهمترین عوامل رضایت شغلی در بانک ملی به ترتیب: ارتقاء بر اساس شایستهسالاری،تاکید مدیران بر انگیزش کارکنان، وجود عدالت و انصاف در مورد تمامی کارکنان و در بانک پاسارگاد تاکید مدیران بر انگیزش کارکنان،توجه به روحیه تلاش و پشتکار و پرداختها با عنایت به شایستگیها میباشند.
آخرین نظرات