دانشگاه آزاد اسلامی
واحد نراق
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش تحول سازمانی
(M.A(
عنوان :
تبیین ارتباط رهبری تحول آفرین با توانمند سازی روانشناختی کارکنان
(مورد مطالعه: بانک مرکزی)
استاد راهنما:
دکتر مهناز ربیعی
استاد مشاور:
دکتر جواد حقیر مددی
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان | صفحه | ||||
چکیده | 1 | ||||
فصل اول:کلیات تحقیق | |||||
مقدمه | 3 | ||||
1-1 بیان مسئله | 4 | ||||
1-2 اهمیت و ضرورت پژوهش | 7 | ||||
1-3 اهداف تحقیق | 8 | ||||
1-4 فرضیه های تحقیق | 8 | ||||
1-5 متغیر های تحقیق | 9 | ||||
1-6 تعریف مفاهیم و واژگان | 11 | ||||
1-7 چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق | 12 | ||||
فصل دوم: ادبیات تحقیق | |||||
بخش اول : سبک های رهبری | 14 | ||||
2-1 نوع شناسی تئوری های رهبری | 16 | ||||
2-2 دیدگاه های در حال ظهور رهبری | 42 | ||||
2-3 رهبری تحول گرا و تعامل گرا | 44 | ||||
بخش دوم توانمندسازی کارکنان2-4 مفاهیم و ابعاد نظری راجع به توانمندسازی کارکنان | 5454 | ||||
2-5 ریشه های توانمندسازی | 57 | ||||
2-6 تعاریف توانمندسازی | 59 | ||||
2-7 رویکردهای توانمندسازی | 69 | ||||
2-8 ابعاد توانمندسازی | 74 | ||||
2-9 عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان | 82 | ||||
2-10 مزایای توانمندسازی کارکنان | 101 | ||||
2-11 دلایل توانمندسازی | 104 | ||||
2-12 ضرورت و اهمیت توانمندسازی کارکنان | 107 | ||||
2-13موانع توانمندسازی کارکنان | 112 | ||||
2-14 ویژگی های سازمان توانمند | 115 | ||||
2-15 چطور و چه وقت و چر توانمندسازی کنیم؟ | 119 | ||||
2-16 دام های توانمندسازی و اجتناب از آنها | 122 | ||||
بخش سوم:مروری بر پژوهش های انجام شدهالف- مطالعات داخلی | 124124 | ||||
ب- مطالعات خارجی | 127 | ||||
فصل سوم:روش تحقیق | |||||
مقدمه | 130 | ||||
3-1 روش تحقیق | 130 | ||||
3-2 جامعه آماری تحقیق | 132 | ||||
3-3 روش نمونه گیری | 133 | ||||
3-4 روش گردآوری داده ها | 134 | ||||
3-5 روایی و پایایی پرسشنامه تحقیق | 137 | ||||
3-6 مقیاس اندازه گیری | 140 | ||||
3-7 روش های آماری جهت تحلیل داده ها | 141 | ||||
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها | |||||
مقدمه | 143 | ||||
4-1 گردآوری داده ها | 143 | ||||
4-3 تحلیل آمار استنباطی | 143 | ||||
4-4 تحلیل داده های تحقیق به کمک آزمون کولموگروف اسمیرنوف | 144 | ||||
4- 5 آزمون فرضیه های تحقیقفصل پنجم: نتایج تحقیق |
| ||||
مقدمه | 159 | ||||
5-1 تحلیل نتایج تحقیق | 160 | ||||
5-2 بررسی یافته های تحقیق با توجه به آزمون اسپیرمن | 161 | ||||
5-3 بررسی یافته ها با توجه به آزمون فریدمن | 165 | ||||
2-4 پیشنهادها | 165 | ||||
5-5 محدودیت های تحقیق | 169 | ||||
منابع و ماخذ | 170 | ||||
پیوستها | 180 |
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط رهبری تحول آفرین و توانمندسازی روانشناختی کارکنان انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع پیمایشی و از نظر روش تحلیل داده ها از نوع همبستگی می باشد.
پس از مطالعه پیشینه موضوع و بررسی الگوهای موجود در مورد رهبری تحول آفرین و توانمندسازی روانشناختی و شکل گیری چهارچوب نظری ،متغیرهای مهم تحقیق شناسایی و مدل مفهومی و فرضیات تحقیق مشخص گردید. برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید؛ که این پرسشنامه با بهره گرفتن از شاخص های مورد استفاده در مدل بس و مدل اسپریزر و همکاران ساخته شد. نمونه مورد مطالعه در این تحقیق شامل 196 نفراز کارکنان بانک مرکزی مستقر در شهر تهران بود ، که با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. نتیجه آزمون فرضیات تحقیق به کمک ضریب همبستگی اسپیرمن نشان دهنده ارتباط معنادار مولفه های رهبری تحول آفرین با توانمندی روانشناختی کارکنان می باشد. در نهایت بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهادات و راه کارهایی به بانک مرکزی ایران و محققان بعدی ارائه گردید.
آخرین نظرات