دانشگاه آزاد اسلامی
واحد شاهرود
دانشکده علوم انسانی، گروه مدیریت
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.Se »
گرایش: منابع انسانی
عنوان:
بررسی رابطه بین مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان
دانشگاه شاهرود
استاد راهنما:
دکتر سیدمحمد موسوی شاهرودی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده. 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- بیان مسأله 3
1-2- اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن. 7
1-3 – اهداف پژوهش. 8
1-4 – فرضیه های تحقیق. 8
1-5- جامعه آماری و محدوده زمانی و مکانی پژوهش. 9
1-6 – روش تحقیق 10
1-7 – ابزار گردآوری اطلاعات 10
1-8 – سوالات پژوهش. 11
1-9 – مروری بر تحقیقات پیشین. 12
1-10- تعریف عملیاتی متغیرها و واژه های کلیدی. 15
فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری
1-2- مقدمه 19
2-2 – رضایت شغلی و افزایش بهره وری 22
2-3- رابطه شخصیت با موفقیت شغلی 24
2-4- رابطه رضایت شغلی با شخصیت افراد. 25
2-5- تعاریف رضایت شغلی 27
2-6- نظریه های رضایت شغلی 33
2-7- شاخص های رضایت شغلی 34
2-8- عوامل موثر بر رضایت شغلی 35
2-9- رضایت شغلی و بهره وری 38
2-10- عوامل موثر بر افزایش رضایت شغلی. 41
2-11- رضایت شغلی و تعهد سازمانی 47
2-12- پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی 52
2-13- رضایت شغلی و عملکرد. 55
2- 14- اندازه گیری رضایت شغلی 56
2- 15- تعهد سازمانی 57
فصل سوم: روش شناسایی تحقیق
3-1- مقدمه. 61
3-2- جامعه آماری 61
3-3- روش جمع آوری اطلاعات. 61
3-4- حجم نمونه و روش اندازه گیری. 62
3-5- روش تجزیه و تحلیل داده ها. 62
3-6- محدودیت های تحقیق 62
3-7- ابزار اندازه گیری 62
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
4-1- مقدمه. 66
4-2- آمار توصیفی. 67
4-3-آمار استنباطی 121
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- نتیجه گیری 125
5-2- تفسیر نتایج تحقیق 127
5-3- پیشنهادات 128
5-4- پیشنهاد برای پژوهش های آینده 129
5-5- فهرست منابع و مأخذ. 130
5-6- پیوست ها.133
5-7-چکیده انگلیسی143
چکیده :
برابر مطالعات انجام شده در حوزه ارتباطات انسانی، افراد بیش از هشتاد درصد اوقات بیداری خود را صرف برقراری ارتباط با دیگران می نمایند و این مسأله به ویژه در سازمان ها اهمیت ویژه ای می یابد تا جایی که سبک برقراری ارتباط مدیران با کارکنان تأثیر فراوانی بر روحیه کارکنان و رضایت شغلی آنان دارد.
هدف اصلی این پژوهش مطالعه رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران، با رضایت شغلی کارکنان دانشگاه شاهرود. و اهداف فرعی عبارت است از شناسایی رابطه بین مهارت های ارتباط کلامی مدیران و رضایت شغلی کارکنان، شناسایی رابطه بین مهارت های ارتباط غیرکلامی مدیران و رضایت شغلی کارکنان ، شناسایی رابطه بین مهارت های ارتباط کتبی مدیران و رضایت شغلی کارکنان .
جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است از کارکنان دانشگاه شاهرود و محدوده زمانی سال 1393 .لذا این تحقیق با در نظر گرفتن معیار زمان، مقطعی؛ با توجه به میزان ژرفایی، پهناگر؛ با توجه به معیار وسعت، در جامعه شناسی خرد و با در نظر گرفتن معیار کاربرد، پژوهش کاربردی می باشد و در نهایت این که این پژوهش از نوع ترکیبی توصیفی و همبستگی می باشد.
نتایج این پژوهش نشان داد که :
بین مهارت های ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان رابطه مستقیم و معنیداری وجود دارد؛ یعنی هر چه مهارت های ارتباطی بیشتر باشد رضایت شغلی نیز بیشتر است. همچنین از نتایج فرعی پژوهش حاضر چنین نتیجهگیری میشود که بین مهارت های ارتباط کلامی، ارتباط کتبی و ارتباط غیرکلامی با رضایت شغلی کارکنان رابطه مستقیم معنیداری وجود دارد. لذا فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی، همگی تأیید شدند.
آخرین نظرات