پایان نامه رابطه بین قابلیت های بازاریابی و عملیاتی با عملکرد مالی
2-4-6- قابلیت های معماری بازاریابی
قابلیت های سازمانی تنها مجموعههایی از فعالیتهای یکنواخت نیستند (هرچند بطور محدود یا گسترده اینگونه تعریف شده اند). از اینرو در کنار فعالیتهای تکراری، روابط معماری میان قابلیت های تخصصی شده برای رسیدن به کارایی و هماهنگی وجود دارد (دوسی[5] و دیگران، 2002 ، ص 63). هندرسون و کلارک[6] (1990)، تفسیر کاملاً متفاوتی از شایستگیهای هستهای ارائه مینمایند. مفهوم قابلیت “معماری” که توجه مستقیمی به دانش مورد نیاز جهت آرایش مجدد و اثربخش دارد، ظرفیت سازمانی مورد نیاز برای طراحی مجدد روابط بین خرده مجموعههایی از فعالیتهای یکنواخت و عملیاتی را فراهم می کند (دوسی و همکاران، 2002). قابلیت های معماری بازاریابی، قابلیت هایی هستند که مستقیماً هماهنگکننده قابلیت های تخصصیشده بازاریابیاند. بنابراین این قابلیت ها بر آرایش منابع جهت دستیابی به اهداف محصول- بازار تمرکز دارند. قابلیت های معماری بازاریابی مکانیزم مورد نیاز برای اطمینان از فعالیتهای سطح برنامه بازاریابی را فراهم می کنند. قابلیت های معماری بازاریابی خود را در قابلیت های تخصصیشده بازاریابی نشان می دهند و بطور اثربخش برای تأمین نیازمندیهای مربوط به استراتژی شرکت آرایش مییابند (ورهایس و همکاران، 2009).
[1] Salaman, Asch
[2] Chang
[3] Vorhies, MorganR.,& AutryC
[4] Architectural Marketing Capabilities
[5] Dosi
آخرین نظرات