بی اطلاعی یا کم اطلاعی از بازار
- بی برنامه بودن برای معرفی محصول جدید
- رقابت با محصولات سایر شرکتها
- ضعف بازاریابی
- حاشیه سود کم
- محدود بودن اندازه بازار
- محدود بودن ظرفیت تولید
نکات و هشدارها:
– با توجه به آثار گسترده وزیانبار شکست ونیز نقش واهمیت موفقیت محصولات جدید در هر شرکت ،پیشنهاد می شود شرکتها توجه جدی تر و دقیق تری به چگونگی توسعه محصول جدید ومعرفی آن به بازار داشته باشید.
– بسیاری از علل وعوامل شکست محصولات جدید ناشی از بی توجهی وغفلت شرکتها به عوامل وموارد ساده هستند.
– محصول جدید موفق باعث تقویت قوه رقابتی شرکتها می شود.
– محصول جدید پاسخگوئی به روحیه تنوع طلبی وتازه پسندی مشتریان ومصرف کنندگان است.
– در بازارهای رقابتی امروز طول عمر محصولات جدید کوتاه تر از گذشته شده است.
– محصول جدید نقش مهمی در بازارداری وحفظ مشتریان دارد.
– شکست محصولات جدید دو نوع است، شکست مطلق که باعث زیان مالی می شود وشکست نسبی که به معنای عدم دستیابی به سود دلخواه است.
– استفاده از« اطاق ایده» در کنار« اطاق فکر »نقش مهمی در توسعه محصول جدید دارد.
– مطالعه علل وعوامل موفقیت وشکست محصولات جدید قبلی شرکتها کمک بزرگی برای مدیران شرکتها جهت توسعه محصولات جدید است.
– ارتباط با مراکز وسازمانهای پژوهشی وسرمایه گذاری لازم وکافی در زمینه تحقیق وتوسعه نقش مهمی در توسعه محصولات جدید دارند. (اسماعیل پور و جباری، ۱۳۹۰ : ۹).
۲-۱۰- تجربیات جهانی برای کاهش شکست وافزایش موفقیت محصولات جدید
۱- استفاده از رویکرد کنفرانس های «عوارض مرگ ومیر»،مایوکلینیک توسط بعضی از شرکتها از جمله شرکت ۳Ms برای کسب اطلاعات جامع از بخشهای گوناگون جهت عارضه یابی وعلت یابی های واقع بینانه
۲- استفاده از چک لیست « کالبد شکافی وخطایابی » بعد از شکست محصولات جدید
جزییات بیشتر درباره این پایان نامه :(فایل کامل موجود است)
۳- استفاده از تکنیک « HANSEI » «بازتاب» در شرکت تویوتا بعنوان پیش نیاز کایزن یا بهپوئی مستمر جهت خودآگاهی از اشتباهات و یافتن پاسخهای درست در مورد اینکه :
– چه چیزهائی به خوبی یا درستی انجام می شوند؟
– چه چیزها وکارهائی نادرست انجام می شوند؟
– چه راه کارهائی برای بهبود، اصلاح ،کاهش وحذف نارسائیها واشتباهات وجود دارند؟
آخرین نظرات