شرح وظایف معلمان مدرسه هوشمند
تولید محتوای الکترونیکی مورد نیاز در صورت ضرورت با بهره گرفتن از ابزارهای عمومی .
- شناسایی مهارت های دانش آموزان و تقویت مهارت های کار با رایانه آنها .
- تشویق دانش آموزان به تقویت مهارت های پایه از جمله تایپ سریع و زبان انگلیسی .
- جستجو و یافتن محتوای الکترونیکی مناسب بر روی شبکه اینترنت .
- برنامه ریزی برای استفاده از محتوای الکترونیکی در برنامه درسی .
- طراحی آزمون های الکترونیکی و سنجش مهارت ها و آموخته های دانش آموزان با بهره گرفتن از این آزمون ها .
- برقراری ارتباط الکترونیکی با اولیای دانش آموزان و پیگیری امور آموزشی و تربیتی آنها .
- برقراری ارتباط الکترونیکی با سایر معلمین در سایر مدارس برای انتقال تجربیات و تبادل محتوای الکترونیکی .
- همکاری با تیم حرفه ای تولید محتوا برای مفاد برنامه درسی و مفاهیم کلیدی درس .
- ارائه خلاقیت در روش تدریس با بهره گرفتن از نرم افزارهای کمک آموزشی و محتوای الکترونیکی مناسب .
- همکاری با مسئولین مدرسه برای شناسایی نیازهای تجهیزاتی، سخت افزاری، نرم افزاری و اجرایی مدرسه هوشمند و رفع این نیازها .
- حضور فعال بر روی پورتال مدرسه و سیستم مدیریت یادگیری برای مدیریت فرآیند یادگیری دانش آموزان به صورت غیر حضوری بر روی وب .
- ارتباط مستمر و پایدار الکترونیکی با دانش آموزان برای رفع اشکال ، تعمیق یافته ها و هدایت و استمرار فرآیند یاددهی یادگیری به صورت مجازی ( نقشه راه مدارس هوشمند ، 1388 : 86 ) .
2-2-21-4 ) شرح وظایف دانش آموزان مدرسه هوشمند
- تقویت مهارت و توانمندی های کار با رایانه و اینترنت خصوصا تایپ سریع .
- تقویت مهارت های زبان انگلیسی خصوصا درک مطلب .
- همراهی با معلمان در خصوص استفاده از محتوای الکترونیکی برای تعمیق یادگیری .
- اهتمام به تقویت قوه خلاقیت ، تفکر ، حل مساله و همچنین اشتیاق به فعالیت های گروهی .
- اهتمام به یادگیری تجربی و یادگیری گروهی در راستای تعمیق مطالب درسی .
- اختصاص وقت مناسب برای بهره گیری از محتوای الکترونیکی، نرم افزارهای آموزشی و جستجوی هدفمند برای فهم بهتر محتوای درسی .
- اولویت دادن به یادگیری بهتر با درک عمیق تر مفاهیم به جای حفظ کردن محتوای درسی ( نقشه راه مدارس هوشمند ، 1388 : 87 ) .
جزییات بیشتر درباره این پایان نامه :
2-2-21-5 ) شرح وظایف اولیای دانش آموزان مدرسه هوشمند
- آشنایی با فناوری اطلاعات و تسلط به مهارت های پایه کار با رایانه .
- ارتباط نزدیک با مدرسه هوشمند و پیگیری امور آموزشی و تربیتی دانش آموزان خصوصا با بهره گرفتن از کانال های الکترونیکی از جمله پورتال مدرسه و یا تلفن همراه .
آخرین نظرات