واحد نراق
پایان نامه ارشد رشته مدیریت
با موضوع :
بررسی و شناخت موًثرترین ابزارهای ارتباطات بازاریابی
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
فصل اول : کلیات تحقیق | |
مقدمه 1-1- بیان مسأله 2-1- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق 3-1- گزاره های تحقیق 4-1- فرضیه های تحقیق 5-1- هدف های تحقیق یا نتایج مورد انتظار 1-5-1- هدف کلی 2-5-1- اهداف فرعی 6-1- روش تحقیق 7-1- روش نمونه گیری و تخمین حجم نمونه 8-1- روش تحلیل داده ها 9-1- شرح واژه ها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق |
2 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5 6 |
فصل دوم: ادبیات تحقیق | |
مقدمه 1-2-)مروری بر مبانی بازاریابی 1-1-2)مفهوم بازاریابی 2-1-2)تعریف بازاریابی 3-1-2) مدیریت بازاریابی 4-1-2) فلسفه های مدیریت بازاریابی 5-1-2)دیدگاه های مختلف بازاریابی 6-1-2)هدف های نظام بازاریابی 7-1-2)اجزاء بازاریابی 8-1-2) عناصر استراتژی های بازاریابی 9-1-2)وظایف بازاریابی 2-2)آمیخته های بازاریابی 1-2-2) وظایف آمیخته های بازاریابی 2-2-2)انواع بازاریابی 3-2-2) بازاریابی خدمات 3-2) ارتباطات و ترویج 1-3-2) مقدمه 2-3-2) اهمیت ارتباطات بازاریابی 3-3-2) تعریف ترویج 4-3-2) هدف های ترویج 5-3-2) آمیخته ترویج 6-3-2)ایجاد آمیخته ترویج 7-3-2) مخاطبین هدف 8-3-2) انتخاب یک پیام 9-3-3) انتخاب رسانه 10-3-2)تعیین بودجه آمیخته ترویج 11-3-2) فرآیند تأثیر گذاری بر روی مشتریان 12-3-2) ترکیب بهینه آمیخته ترویج 13-3-2) شناخت ماهیت هر یک از ابزارهای ترویجی 14-3-2)عوامل موثر در تعیین ترکیب عناصر ترویجی 15-3-2) روش های تبلیغات 17-3-2) آمیخته ترفیع و اهمیت مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی 18-3-2) اهداف ارتباطات یکپارچه بازاریابی 19-3-2) ابزارهای نظام ارتباطات یکپارچه بازاریابی 20-3-2) بودجه ی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 21-3-2) مدل سازی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 4-2) رفتار مصرف کننده 1-4-2) تصمیم گیری خرید 2-4-2) فرآیند تصمیم گیری خرید 3-4-2) انواع تصمیم گیری مصرف کننده 4-4-2) انواع ریسک 5-4-2) فرآیند تصمیم گیری خریداران تجاری 6-4-2) فرآیند ارزیابی مصرف کننده 7-4-2) انگیزه های رفتار خریدار 5-2) شناسایی و هدف گیری مشتریان 1-5-2) مقدمه 2-5-2) مفهوم تقسیم بازار 3-5-2) هدف از تقسیم بازار 4-5-2) رابطه بین تقسین بازار و هزینه های آن 6-2) پیشینه تحقیق 1-6-2) پیشینه تحقیق در ایران 2-6-2)پیشینه تحقیق در خارج از کشور 7-2) بررسی چهار چوب های نظری موجود 5-7-2) چهار چوب نظری تحقیق |
9 9 9 14 15 16 19 19 21 22 22 23 27 27 28 28 28 29 30 30 30 32 34 35 35 36 37 38 39 42 44 48 49 50 51 51 55 57 57 59 59 59 59 60 60 60 61 62 62 63 63 65 66 75 |
فصل سوم: روش تحقیق | |
مقدمه 1-3- مساله تحقیق 2-3- اهداف تحقیق 3-3- نوع روش تحقیق 4-3- جامعه آماری 5-3- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه 6-3- ابزار گردآوری اطلاعات 7-3- روایی و پایایی پرسشنامه 8-3- روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها: 9-3- قلمرو موضوعی ، زمانی و مکانی تحقیق |
75 75 76 76 79 80 80 81 82 86 |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها | |
مقدمه 1-4- آمارتوصیفی اطلاعات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان 2-4- آزمون نرمال بودن متغیر ها ( آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف، KS ) 3-4- بررسی پایایی تحقیق 4-4- تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی 5-4- رتبه بندی گزینه ها با بهره گرفتن از روش Topsis 6-4- جمع بندی |
88 88 91 92 94 102 112 |
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها | |
مقدمه 1-5- بحث در مورد یافته های تحقیق 2-5- نتایج حاصل از آزمون فرضها یا سوالات پژوهش 3-5- پیشنهادها برای تحقیقات آتی 4-5- جمع بندی منابع |
115 115 116 120 121 122 |
مقدمه
رایج ترین تعریف آمیخته بازاریابی به منظور جایگاه یابی[1] شایسته در بازار هدف عبارت است از: عرضه ی محصول مناسب، در محل مناسب با قیمت مناسب و در زمان مناسب Dibb Wensley,2002; Kimuli, 2006;) Mason,2007;Ambler,2000). جهت نیل به این منظور استفاده از ابزارهای ارتباطات بازاریابی مناسب و اثر بخش نقش حیاتی در تحقق راهبرد (های) بازاریابی بنگاه ایفا می کند( Blattberg,et. Al,1989; 1995 Kustin, 2004;). وظیفه ی برقراری ارتباط موثر با مشتریان و جامعه ی هدف در یک بنگاه اقتصادی را واحد بازاریابی می باشد. مدل مناسب ارتباطات یکپارچگی بازاریابی با ترکیب معینی از عناصری مانند تبلیغات غیر شخصی، عوامل ارتقاٍ فروش، روابط عمومی و فروش حضوری، تمهیدی مناسب برای نیل به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی بنگاه است(Kotlr, 2003:236; Blech, 2001:47) به بیان بهتر تغییر های تصمیم در قالب مدل های متفاوت ” ارتباطات یکپارچه بازاریابی ” چارچوبی فراهم می کنند که بنگاه وسیله ی ان ها برنامه هایی را برای فعالیت های ترفیعی خود در بازار توسعه دهد (Duncan, 2002) . بدین ترتیب دو دسته کاربرد برای به کارگیری ابزارهای ارتباطات بازاریابی متصور است؛ یکی تصمیم گیری در خصوص جایگاه یابی محصولات و خدمات جدید در بازار و دیگری سنجش و ارزیابی استراتژی های ترفیعی موجود (Almquist, 2007; Ehrenberg Brand, 2000; Esopo). که در مورد اخیر به دنبال کاهش هزینه های ترفیع و افزایش اثر بخشی آن ها می باشیم.
بیان مسأله
در دنیای پر رقابت کنونی که در آن شرکت ها در بدست آوردن سهم بازار حداکثر تلاش را از خود نشان می دهند؛ استفاده صحیح از ابزارهای ارتباطات بازاریابی یک مزیت رقابتی برای شرکت ها به حساب می آید. از طرفی چنانچه این مسآله از سوی شرکت ها نادیده انگاشته شود، باعث اتلاف منابع وبه دنبال آن افزایش هزینه های بازاریابی می شود که در نهایت به ناکار آمدی در بدست دادن سهم بازار منتهی خواهد شد
با توجه به اینکه در شرکت های بیمه ای شاهد هزینه های بالای بازاریابی، اتلاف منابع، و ناکارآمدی در بدست آوردن سهم بازار مورد انتظارهستیم دلایلی بر وجود این مسآله داریم که در شرکت های بیمه ای ابزارهای ارتباطات بازاریابی به در ستی شناسایی و رتبه بندی نشده و منجر به اتلاف منابع و افزایش هزینه ها گشته است و چنانچه این مسآله به موقع بررسی و رفع نگردد موجبات به خطر افتادن وضعیت رقابتی شرکت های بیمه ای را فراهم خواهد آورد.
آخرین نظرات