زن ها طالب زیبایی ومطرح شدن هستند ومردان دنبال قدرت طلبی.بنابر این شیوه نفوذ در آنها متفاوت است .
از آنجایی که در عصر حاضر، یکی از مهمترین شاخصههای مشروعیت دولتها با میزان مشارکت اجتماعی مردم به ویژه زنان سنجیده میشود، پس حضور زنان در عرصه عمومی به ویژه در سطوح تصمیم گیری به اصلاح نظام اداری و بهبود کیفیت خدمات دولتی در کشورهای در حال توسعه کمک قابل توجهی خواهد کرد. بر این اساس با فراهم سازی زمینه های توانمندسازی زنان می توانیم به مصادیق توسعه نزدیک شویم.
راه رسیدن به این مصادیق، ضمن توانمندساختن زنان، مدیریت صحیح و کارآمد نیروهای انسانی در بخشهای مختلف جامعه است. طبق اصول مدیریتی، زنان با قدرت رابطه تعاملی، آگاهی و اطلاعات، تاثیرگذاری و اعتبار، اراده اقناع کنندگی و اثرگذاری شغلی بالایی که دارند، بخش عظیمی از نیروی انسانی سازمانهای امروزی را میتوانند تشکیل دهند و حوزه روابط عمومی فضای مساعدی برای بهروز رسانی این مهارت های زیستی و اجتماعی زنان خواهد بود تا بر این اساس کارگزاران زن روابط عمومی بتوانند ضمن معطوف کردن توجهات مدیران و مسوولان به تواناییها و متجلی ساختن استعدادهای زنان شاغل، نقش به سزایی را در روند رو به رشد توسعه داشته باشند.
۲-۴- پیشینه تحقیق
پیشینه در برگیرنده بازنگری جامع آثار انتشار یافته یا نیافته از نوع منابع دسته دوم در زمینه مورد علاقه محقق می باشد. پیشینه به ما کمک می کند تا به طور معنی دار یافته های تحقیق را بر نکاتی که در مطالعات انتشار یافته با اهمیت تلقی شده است متمرکز کند. (سکاران ۱۳۸۴ ، ۴۹)
۲-۴-۱- پیشینه تحقیقات داخلی
- مشایخی و دیگران (۱۳۸۶) نقش اقلام تعهدی اختیاری در مدیریت سود شرکت های پذیرفته شده در بورد اوراق بهادار تهران را بررسی کردند. نتایج آنها نشان داد که در شرکت های مورد مطالعه با مدیریت سود اعمال شده است و مدیران شرکت ها به همگام کاهش وجه نقد حاصل از عملیات که بیانگر عملکرد ضعیف واحد تجاری بوده است. به منظور جبران این موضوع اقدام به افزایش اقلام تعهدی اختیاری کرده اند.
- نوروش و دیگران (۱۳۸۶) در بررسی ویژگی شرکت های هموارساز به این نتیجه رسید که شرکت های هموارساز سود ، سود بیشتر ، عملکرد ضعیف تر و نسبت بدهی بالاتری نسبت به شرکت های غیر هموارساز دارند.
- ودیعی و عنبرانی (۱۳۹۱)، در بررسی رابطه بین جنسیت فرد و اخلاقی دانستن مدیریت سود به این نتیجه رسیده اند که کلیه دانشجویان رشته حسابداری مرد و زن قضاوت های مشابه ای در ارتباط با مدیریت سود دارند.
- اعتمادی (۱۳۸۸)، در بررسی خود به این نتیجه دست یافته است که مدیریت سود با انگیزه فرصت گرایانه غیر اخلاقی تر از مدیریت سود با انگیزه افزایش ارزش شرکت است.
- جفایی و کاردان (۱۳۸۷) به بررسی تأثیر گرایش اخلاقی و تعهد حرفه ای بر رفتار مدیریت سود پرداخته اند. نتایج این تحقیق رابطه بسیاری را بین گرایش اخلاقی فرد و تصمیم گیری وی نشان
می دهد. - اعتمادی و رحمانی (۱۳۸۸) نیز پیرامون بررسی دو عامل انگیزه مدیریت سود و روش مدیریت سود تحقیقی انجام داده اند. در این تحقیق به این نتیجه رسیده اند که انگیزه منفعت طلبانه مدیر و روش دستکاری اقلام تعهدی، غیر اخلاقی تر از انگیزه افزایش ارزش شرکت و سایر روش های مدیریت سود است.
۲-۴-۲- پیشینه تحقیقات خارجی
شز
جزییات بیشتر درباره این پایان نامه :
(فایل کامل موجود است)
آخرین نظرات