همان­گونه که در جدول ۴-۵ مشاهده می­شود، ضریب همبستگی چندگانه­ بین اضطراب اجتماعی و متغیر ملاک (خودکارآمدی تحصیلی) معنادار است (۰۰۱/۰، P<71/0 = R). به عبارت دیگر، اضطراب اجتماعی ۵۰ درصد واریانس خودکارآمدی تحصیلی را تبیین کرده است.

خلاصه­ی مدل رگرسیون پیش ­بینی خودکارآمدی تحصیلی از طریق مولفه­های اضطراب اجتماعی در جدول ۴-۶ ارائه شده است.

 

جدول ۴-۶٫ نتایج تحلیل رگرسیون پیش ­بینی خودکارآمدی تحصیلی از طریق مولفه­های اضطراب اجتماعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل
۱۱/۱۹- ۰۰۰۱/۰
 
متغیر ملاک متغیر پیش­بین R R2 F B β t P
خودکارآمدی تحصیلی ترس از ارزیابی منفی ۶۱/۰ ۳۸/۰

۷۹/۷۲

 

۰۰۱/۰ P<

۱۵/۱- ۵۵/۰- ۰۲/۷- ۰۰۱/۰
اجتناب اجتماعی و اندوه جدید ۳۴/۰- ۱۴/۰- ۸۵/۱- ۰۶۵/۰
اجتناب اجتماعی و اندوه عمومی ۳۶/۰- ۱۱/۰- ۰۶/۲- ۰۴/۰

 

همان­گونه که در جدول ۴-۶ مشاهده می­شود، ضریب همبستگی چندگانه­ بین ابعاد اضطراب اجتماعی و متغیر ملاک (خودکارآمدی تحصیلی) معنادار است (۰۰۱/۰، P<61/0= R). به عبارت دیگر، ابعاد اضطراب اجتماعی ۳۸ درصد واریانس خودکارآمدی تحصیلی را تبیین کرده­اند.

ماتریس همبستگی جو روانی- اجتماعی کلاس و خودکارآمدی تحصیلی

جدول ۴-۷ ماتریس همبستگی جو روانی- اجتماعی کلاس و خودکارآمدی تحصیلی را نشان می دهد.

جدول ۴-۷٫ ماتریس همبستگی جو روانی- اجتماعی کلاس و خودکارآمدی تحصیلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیرها ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۱-  اصطکاک ۱        
۲-  انسجام ۰۲/۰- ۱      
۳-  انضباط ۱۰/۰- ٭ ٭۳۱/۰ ۱    
۴- رقابت ٭ ٭۴۹/۰- ٭۱۲/۰- ٭۱۳/۰- ۱  
۵-  خودکارآمدی تحصیلی ٭ ٭۴۱/۰- ٭۱۷/۰ ٭۱۲/۰ ٭۱۳/۰- ۱

 

همانطور که در جدول ۴-۷ مشاهده می­گردد،  به ترتیب بعد اصطکاک (۰۰۱/، P<41/0- = r)،  و بعد رقابت (۰۱/، P<13/0- = r) با خودکارآمدی تحصیلی همبستگی منفی و معنی­داری دارند. بدین ترتیب که با افزایش میزان اصطکاک و رقابت خودکارآمدی تحصیلی کاهش پیدا می­ کند. همچنین بعد انسجام (۰۱/، P<17/0 = r) همبستگی مثبت و معنی­داری با خودکارآمدی تحصیلی نشان می­دهد یعنی با افزایش انسجام و همبستگی بین دانش­ آموزان خودکارآمدی تحصیلی نیز افزایش پیدا می­ کند. همچنین همانطور که ملاحظه می­گردد بعد انضباط نیز با خودکارآمدی تحصیلی همبستگی معنی­داری دارد.

    تحلیل رگرسیون جو روانی- اجتماعی کلاس بر خودکارآمدی تحصیلی

به منظور بررسی قدرت پیش‌بینی‌کنندگی جو روانی- اجتماعی کلاس در پیش‌بینی خودکارآمدی تحصیلی از روش رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج این تحلیل در جدول ۴-۸ ارائه شده است.

جدول ۴-۸٫ نتایج تحلیل رگرسیون پیش ­بینی خودکارآمدی تحصیلی از طریق مولفه­های جو روانی اجتماعی کلاس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر ملاک متغیر پیش­بین R R2 F B β t P
خودکارآمدی تحصیلی اصطکاک ۵۹/۰ ۳۵/۰

۷۸/۴۷

 

۰۰۱/۰ P<

۶۴/۲- ۶۱/۰- ۵۴/۱۲- ۰۰۰۱/۰
انسجام ۱۲/۱ ۱۶/۰ ۴۸/۳ ۰۰۱/۰
انظباط ۹۵/۰ ۱۶/۰- ۴۱/۳- ۰۰۱/۰
رقابت ۹۷/۱ ۴۰/۰- ۹۰/۷ ۰۰۰۱/۰


فرم در حال بارگذاری ...

کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان