پایان نامه ارشد رشته مدیریت: مدیریت فرهنگی جامعه توسط پیامبر اسلام از دیدگاه قرآن کریم و روایات به چه نحوی صورت پذیرفته است ارسال شده در 1 اردیبهشت 1399 توسط نویسنده محمدی در بدون موضوع پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت موضوع پایان نامه: مدیریت فرهنگی جامعه توسط پیامبر اسلام از دیدگاه قرآن کریم و روایات به چه نحوی صورت پذیرفته است برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: مقدمه 1 فصل اول: کلیّات و مفهوم شناسی. 3 1- 1. کلیّات. 4 1-1-1. بیان مسئله 4 1-1-2. علت انتخاب موضوع 4 1-1-3. ضرورت و اهمیت موضوع 5 1-1-4. سابقه پژوهش 6 1-1-5. جنبه جدید بودن و نوآوری پژوهش 10 1-1-6. فواید تحقیق10 1-1-7. پرسش اصلی. 10 1-1-8. پرسشهای فرعی پژوهش 11 1-1-9. فرضیههای پژوهش 11 1-1-9-1. فرضیه اصلی. 11 1-1-9-2. فرضیههای فرعی. 11 1-1-10. پیش فرضهای پژوهش 12 1-1-11. اهداف پژوهش 12 1-1-11-1. اصلی. 12 1-1-11-2. فرعی. 12 1-1-12. روش گردآوری اطلاعات. 13 1-1-13. نتایج علمی و عقلی پژوهش 13 1-2. مفهوم شناسی. 14 1-2-1. معنای لغوی و اصطلاحی«مدیریت» 14 1-2-2. معنای لغوی و اصطلاحی «فرهنگ» 15 1-2-3. معنای لغوی و اصطلاحی «جامعه» 19 1-3. اهمیّت مدیریت. 19 1-4. اهمیت فرهنگ. 21 1-5. اهمیت و ضرورت مدیریت فرهنگی در اسلام 21 1-6. بررسی ابعاد مدیریت فرهنگی در اسلام و غیر اسلام. 25 1-7. نقش مدیریت فرهنگی در جامعه اسلامی. 31 1- پذیرفتن سنت های نیک جامعه 32 2- ارتقاء باورهای دینی 33 3- حفظ ارزش و کرامت انسانی. 35 4- توجه به اصل عدالت. 37 5- توجه به اصل آزادی. 39 فصل دوم: ابزارها و شیوه های مدیریت فرهنگی پیامبر اکرم. 41 2-1. ابزارهای مدیریت فرهنگی. 42 2-1-1. ابزارهای بازدارنده .42 2-1-1-1. تصمیمات راهبردی در مواجهه با فتنههای دشمنان 42 2-1-1-2. تدوین و اجرای قانون درجامعه 44 2-1-1-3. اجرای حدود و مجازاتهای شرعی. 45 2-1-1-4. نیروی نظامی. 46 2-1-2. ابزارهای ارتباطی. 49 2-1-2-1. دیدارهای مردمی. 49 2-1-2-2. ابزارهای تبلیغی. 50 2-1-2-2-1. استفاده از ارتباطات رسانهای (مکاتبات). 50 2-1-2-2-2. اعزام مبلغین و هیئت های تبلیغی. 51 2-1-2-3. منابع تبلیغ 52 2-1-2-3-1. قرآن 53 2-1-2-3-2. سنت نبوی. 53 2-1-2-3-3. حکمت و اندرز نیکو 54 2-1-2-4. سفر حاکم اسلامی به نقاط مختلف. 55 2-1-2-5. استفاده از شعائر اسلامی برای ارتباط با عامه 55 2-1-2-6. استفاده از مکانهای مذهبی. 57 2-2. شیوههای مدیریت فرهنگی. 58 2-2-1. شیوه رفتار فردی. 59 2-2-1-1. بیان صدق و راستین با مردم 59 2-2-1-2. منش و شخصیّت. 61 2-2-1-3. صداقت، صبر و مدارا در برابر ناملایمات. 62 2-2-1-4. استفاده از منطق و استدلال در تبیین معارف اسلامی 66 2-2-1-5. پاسخ به شبهات و سوالات مردم 69 2-2-2. شیوه رفتار حکومتی 71 2-2-2-1. برخورد قاطع با منافقان و دشمنان اسلام 71 2-2-2-2. مبارزه با عقاید خرافی. 74 2-2-2-3. مبارزه با جنگهای روانی. 75 2-2-2-4. پایبندی به قانون 76 2-2-2-5. طرح مشترکات میان ادیان آسمانی. 78 فصل سوم: عرصههای مدیریت فرهنگی پیامبراکرم 80 3-1. عرصههای جغرافیایی. 81 3-1-1. جهان شمولی مدیریت فرهنگی اسلامی. 82 3-1-2. اقدامات عملی پیامبر6 در راستای مدیریت فرهنگی جهان شمول 83 3-1-2-1. هجرت عاملی برای اشاعه فرهنگ 83 ادامه مطلب
آخرین نظرات