نتایج کد گذاری باز ۸۵
نتایج کد گذاری محوری ۸۹
شرایط علی. ۸۹
شرایط زمینه ای ۹۰
شرایط مداخله گر. ۹۴
راهبردها ۹۶
پیامدها ۱۰۱
کد گذاری انتخابی. ۱۰۴
فصل پنجم: خلاصه، بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات پژوهش
۱.۵ خلاصه پژوهش. ۱۰۹
۲.۵ نتایج تحقیق. ۱۱۱
۳.۵ بحث و نتیجه گیری ۱۱۲
۴.۵ نتیجه گیری نهایی. ۱۴۷
۵.۵ پیشنهادات کاربردی ۱۵۳
۶.۵ پیشنهادات پژوهشی. ۱۵۷
منابع و ماخذ
فصل اول مقدمه |
۱.۱مقدمه
امروزه میزان سرمایه گذاری[۱] در امر پژوهش، مهمترین شاخص توسعه یافتگی جوامع برای رسیدن به جامعهی دانایی محور است. پژوهش[۲]، خلاقیت و نوآوری اساسی ترین نیاز یک جامعه برای رسیدن به پیشرفت، توسعه، رفاه اجتماعی و استقلال واقعی میباشد. از نظر حیات اجتماعی نیز پژوهش راهی برای بوجود آوردن فناوری، توسعه، پیشرفت و افزایش توان تولید کشورها است (رضانیا، ۱۳۸۴؛ معروفی، ۱۳۸۷). از طرفی، دانشگاه سازمانی است که با تولید فکر، دانش و راهکارها به بهینه سازی صنعت[۳] مبادرت می ورزد، به طوری که دانشگاه و صنعت شاخص ترین مبانی توسعه هر کشور محسوب می شوند به گونه ای که ارتباط مستحکم این دو نهاد، ارمغان آور توسعه پایدار خواهد بود (حمیدی زاده، ۱۳۸۶). در سایه چنین ارتباطی توسعه علمی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، توسعه فناوری در صنایع به طور همزمان اتفاق می افتد. گذشته از این، نقش مهم دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها بر اساس ماده ۴۵ قانون برنامه چهارم توسعه کشور ایجاد علم و فناوری با نگاه و هدف گسترش بازار محصولات دانایی محور و دانش بنیان است. این مهم در قالب تجاری سازی و کاربردی نمودن دستاوردهای پژوهشی و نوآوریها ممکن می گردد (گزارش ملی آموزش عالی ایران، ۱۳۹۰). از این رو همکاری موثر دانشگاه و صنعت در گشودن این راه و نهادینه کردن آن مداخله آگاهانه و هوشمندانه دولت است. این مداخله باید در جهت بهبود وضع نهادهای سیاستگذار مثل دفاتر ارتباط با صنعت و دانشگاه، انجمن های علمی پژوهشی کمیسیون های ستادی دولت، برنامه ریزان، مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای واسط باشد (شفیعی،۱۳۸۸).
آخرین نظرات