نواندیشان فردا - مجله‌ اینترنتی آموزشی علمی

خانهموضوعاتآرشیوهاآخرین نظرات

آخرین مطالب

  • پایان نامه درباره ذینفع و خوانده دعوای ابطال
  • پایان نامه بررسی و مقایسه تاثیر ابعاد آنتروپومتریک اندام فوقانی بر قدرت دست برتر والیبالیست‌ها و هندبالیست‌های دختر نوجوان شهرستان دامغان
  • شناخت قابلیت ها و رقابت های متناسب باآن
  • پایان نامه – بررسی برنامه درسی یاد گرفته شده بهداشت فردی (بهداشت ...
  • پایان نامه شناسایی وتبیین الگوی مناسب بودجه ­ریزی درسازمان تامین اجتماعی
  • مستندات عدم ضمان در عقود غیر معاوضی فاسد
  • پایان نامه ارشد رشته مدیریت دولتی : تأثیر رفتار اخلاقی و رضایت شغلی بر تعهد سازمانی کارمندان
  • پایان نامه مرورزمان با تأکید بر قانون مجازات اسلامی مصوّب سال 1392
  • دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : بررسی و شناسایی عوامل تأثیرگذار بر ریسک اعتباری
  • تفاوت های مدیریتی قابل توجهی در بین دو جنسیت زن و مرد
  • پایان نامه تحلیل گفتمان تاریخ‌نگاری کُرد
  • پایان نامه همسوئی استراتژی‌های بازاریابی و تولید در صنعت سیم و کابل
  • معنا ومفهوم ­سند و ارکان و اقسام آن – مفهوم لغوی و اصطلاحی
  • پایان نامه انتخاب داستانهایی از متون ادب فارسی برای آموزش فلسفه به کودکان وتنطیم آن براساس اصول داستان نویسی فلسفی
  • پایان نامه مقایسه دقت پیش بینی سود هر سهم توسط مدیریت با سری های زمانی باکس-جنکینز
  • اثربخشی شناخت درمانی در کاهش نگرش‌های ناکارآمد و باورهای مرتبط با اعتیاد
  • پایان نامه رشته زیست شناسی با عنوان : بررسی اثرات پروپرانولول روی بازتثبیت حافظه ترس در رت: ارزیابی شدت و سن حافظه عنوان: بررسی اثرات پروپرانولول روی بازتثبیت حافظه ترس در رت: ارزیابی شدت و سن حافظه استاد راهنما: دکتر علی رشیدی پور اساتید مشاور: دکتر
  • پایان نامه: مقایسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی
  • پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی تأثیر گذار بر صادرات صنایع بهداشتی و شوینده
  • پایان نامه بررسی رابطه بین راهبردهای کاریابی و تیپ های شخصیت دانشجویان دانشگاه اصفهان
  • تقسیم بندی هرزه نگاری به اعتبار قوانین مرتبط
  • پایان نامه ارشد رشته مدیریت: بررسی رابطه ساختار سازمانی وسلامت نظام اداری اداره های دولتی
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : بررسی ارتباط بین رهبری تحول آفرین و رضایت شغلی کارکنان بانک ملت
  • نظریه بیگانگان هوارد بکر
  • پایان نامه بررسی رابطه بین پیروی سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی با ...
  • پایان نامه بررسی و ارائه راهکار های اشتغال بسیجیان در استان چهارمحال و بختیاری
  • اندازه گیری سرمایه انسانی
  • پایان نامه بررسی رفتار پویا و پیش بینی پذیری بازار سهام: تحلیل تجربی بورس اوراق بهادار تهران
  • پایان نامه ارشد رشته مدیریت : بررسی ارتباط بین بدهی های کوتاه مدت ومدیریت سود
  • پایان نامه عوامل تعیین کننده استهلاک در نظریه رشد اقتصادی
  • پایان نامه بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان
  • پایان نامه با موضوع جرائم سازمان یافته
  • پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر رشد تعلق سازمانی
  • پایان نامه ارشد رشته مدیریت صنعتی : بررسی لزوم تداوم استراتژی­های تجدیدساختار صنعت برق ایران
  • پایان نامه رابطه ­ی بین درک خطر ترافیکی، بازداری رفتاری، بازداری شناختی و سبک‌شناختی
  • پایان نامه کارکردهای حزبی مرجعیت از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی
  • پایان نامه بررسی اثرات نقدینگی بر نوسان قیمت در بازار مسکن
  • پایان نامه ها با موضوع ارزش اثباتی اقرار در جرائم تعزیری و بازدارنده- حقوق کیفری
  • تحلیل روان­شناختی انگیزه
  • عوامل تعیین­ کننده موفقیت ازدواج و رضایت زناشوئی
  • پایان نامه : اثر عصاره آبی گیاه گل میمونی بر مدت زمان ماندگاری
  • پایان نامه بررسی تأثیر بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی بر عملکرد اعضای هیأت علمی
  • عوامل موثر در تکرار جرم در محیط کانون اصلاح و تربیت
  • دیدگاه های نظری درباره ی اضطراب :
  • پایان نامه ارشد مدیریت اجرایی: بررسی رابطه رهبری تحول ­آفرین با رفتار شهروندی کارکنان اداره بیمه ایران
  • پایان نامه مطالعه تطبیقی راهبردهای جذب سرمایه گذاری خارجی
  • گمرک الکترونیکی
  • پایان نامه پیش بینی انگیزش تحصیلی بر پایه تاب آوری ، سبک های والدگری و نگرش دانش آموز نسبت به مدرسه در دانش آموزان
  • پایان نامه میزان آسیب مجدد در اندام تحتانی و سابقه ورزشی، زمان بازگشت به ورزش ومدت زمان بازتوانی فوتبالیست‌های مرد
  • پایان نامه شرط عندالاستطاعه در مهریه

آخرین نظرات

  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در پایان نامه : نقش عوامل محیطی در بزهکاری
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در دانلود پایان نامه درباره اهداف مشاوره گروهی
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در عشق در ویس و رامین
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در عشق در ویس و رامین
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در نابهنجاری روانی از دیدگاه آدلر
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در متن کامل پایان نامه : شرایط رابطه درمانی
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در اشترنبرگ: مدل مثلث عشق
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در پایان نامه بررسی عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های گردشگری
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در پایان نامه بررسی میزان آشنایی کتابداران کتابخانه‌ها با معیارهای اخلاق حرفه‌ای کتابداری
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در پایان نامه بررسی رابطه هویت دینی و مدیریت بدن در بین جوانان 24-15 ...
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در پایان نامه بررسی علل مهاجرت افغان ها به ایران
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در پایان نامه طراحی و تدوین استراتژی‌های مناسب برای محصولات موسیقایی ایرانی با رویکرد صادرات با ...
  • گل نرگس  
    • زمهرير
    • بكاء
    • نگين آفرينش
    • سرير
    • نور الهدی
    • فدک
    • سخن عشق
    در پایان نامه سنجش سواد مالی دانشجویان و ارتباط آن با رفاه ذهنی ...
" منابع پایان نامه ها | گفتار سوم: تصدیقات خلاف واقع مـستخدمین و اجـزای ثبت اسناد و املاک – 3 "
ارسال شده در 21 آذر 1401 توسط نویسنده محمدی در بدون موضوع

“

 

منظور از «از سندیت افـتادن» ایـن‌ است‌ که سندی در اصل دارای سندیت و ارزش‌ اثباتی‌ باشد‌ ولی‌ به‌ مرور زمـان سـندیت و ارزش اثباتی خود را از دست داده باشد. ذکر مثالی مـا را در پی بـردن بـه مطلب کمک می‌کند: شخصی در دفترخانه اسناد‌ رسـمی حـاضر شده و وکالت فروش خانه‌اش را به دیگری واگذار می‌کند. سپس وی با بهره گرفتن از اختیار قـانونی پیـش بینی شده در ماده ۶۷۸ قانون مدنی[۱۰۱]، در هـمان دفـترخانه‌ حاضر‌ شـده و وکـیل را از وکـالت نامه عزل می‌کند. دفترخانه از طریق اجـرای ثـبت اخطاریه عزل را به وکیل ابلاغ می‌کند و وکیل نیز از آن آگاهی می‌یابد و در‌ نهایت وکـالت مـرتفع می‌گردد. منتهای مراتب وکیل کذایی بـا در دست داشتن بنچاق وکـالت نـامه که واضحاً از سندیت افتاده اسـت بـه همان‌ دفترخانه‌ مراجعه می‌کند و رقبه مورد‌ وکالت‌ را به شخص دیگری می‌فروشد و دفترخانه نـیز مـبادرت به تنظیم سند قطعی غـیر مـنقول در ایـن خصوص بنماید، در ایـن صـورت مسئول چنین‌ دفترخانه‌ای‌ بـا جـمع دیگر شرایط‌ مقرره‌ قانونی، مرتکب جرم مندرج در قسمت اخیر شق هفتم ماده ۱۰۰ قانون ثـبت شـده است.

 

یادآوری: به نظر می‌رسد تشخیص «بـه طـور وضوح» سـندیت نـداشتن یـا از سندیت افتادن سند، بـه‌ عهده قاضی محکمه رسیدگی کننده به جرم باشد.

 

در جمع بندی رکن مادی جرم مندرج در ماده ۱۰۰ قـانون ثـبت، بایستی اشعار داشت که فعل مـثبت مـادی اسـاس و پایـه‌ رکـن‌ یاد شده‌ جـرم مـوضوع بحث را تشکیل می‌دهد.

 

۳٫ رکن معنوی: جرم موضوع ماده ۱۰۰ قانون ثبت، هرچند از‌ لحاظ اجزای رکن مادی بـا جـرم جـعل به معنی‌الاعم تفاوت دارد، از‌ نظر‌ رکن معنوی بـا جـرم اخـیر الذکـر یـکسان اسـت. به تعبیر دیگر، این دو جرم رکن معنوی یگانه‌ای ‌دارند؛ با این توضیح که جرم مذکور در ماده ۱۰۰ در زمره‌ جرایم عمدی است که‌ شخص‌ مرتکب بایستی قصد تقلب و اضرار به غیر را داشته باشد. به تعبیر دقیق حـقوقی، شـخص مرتکب هم سوء نیت عام داشته باشد، یعنی بداند اعمالی که انجام می‌دهد نامشروع و غیر قانونی است و هم سوء نیت خاص را دارا باشد. یعنی بداند اعمال غیر مشروع و خلاف قـانونش مـمکن است باعث ضرر و زیان و ورود خسارت مادی و معنوی‌ به‌ اشخاص یا اجتماع گردد؛ اعم از این که برای شخص خود نفع نامشروعی را تحصیل کرده بـاشد یـا این که خود وی از اقدامات مـجرمانه‌اش مـنتفع نگردیده، بلکه شخص یا‌ اشخاص‌ دیگری از این اقدامات استفاده نامشروع بنمایند. با این وجود، دو نکته ظریف درباره رکن معنوی این جرم وجود دارد. اولین نـکته، ذکـر و گنجاندن کلمه «عامداً» در مـتن‌ مـاده‌ ۱۰۰ قانون ثبت است و دومین نکته، درج کلمه «علم» در شق ششم ماده مارالبیان می‌باشد. درج و ذکر چنین قیودی در متن ماده قانونی یاد شده، باعث می‌گردد‌ که‌ بار‌ اثباتی عمدی بودن و عالم‌ بودن‌ شـخص‌ مـرتکب نسبت به جرم ارتکابی، بر روی دوش مدعی العموم و در سیستم کنونی قضایی کشور، قاضی محکمه قرار گیرد، علاوه‌ آن‌ که‌ عمدی بودن جرم ‌در همه شقوق و عالم بودن‌ مرتکب‌ در شق ششم فرض مـسلم تـلقّی نشود بـلکه در این راستا، هم عمدی بودن جرم و هم علم مرتکب‌ با‌ توجه‌ به مسایل صدرالتوصیف باید اثبات و احـراز گردد.

 

ب) نقش اجرای طرح جامع کاداستر در پیشگیری از این جرم

 

با تطبیق ارکان و شقوق این جرم و قانون جامع کاداستر و از آنجا که برابر ماده ۵ قانون جامع کاداستر سازمان ثبت مکلف به ایجاد نظام جامع ثبت و همچنین سامانه ثبت آنی شده و نیز برابر ماده ۷ و تبصره اول و دوم آن که سازمان مکلف به ایجاد ارتباط بین دفاتر اسناد رسمی با این سامانه و انجام ثبت آنی توسط آن ها و همچنین برچیدن دفاتر ثبت دست نویس گردیده و در نتیجه با ‌ویژگی های اسناد مالکیت کاداستری و وجود بانک اطلاعات کامل کاداستر پس از اجرای کامل این طرح در کشور امکان وقوع تمامی جرایم ثبتی موضوع ماده ۱۰۰ قانون ثبت اسناد و املاک مصوب ۱۳۱۰ منتفی خواهد بود که این پیشگیری نیز از نوع پیشگیری غیر کیفری وضعی می‌باشد.

 

گفتار سوم: تصدیقات خلاف واقع مـستخدمین و اجـزای ثبت اسناد و املاک

 

مطابق ماده ۱۰۳ قانون ثبت: «هر‌ یک از‌ مستخدمین‌ و اجزای ثبت اسناد و املاک عامداً‌ تصدیقاتی‌ دهد که مخالف واقع باشد، در حکم جاعل اسناد رسمی خواهد بود.»

 

مستخدمین‌ و مأمورین دولتی و صـاحبان حـِرَف، بـالاخص حِرَف مهم اجتماعی، امین‌ دولت و مـردم مـحسوب مـی‌شوند. اینان‌ ملزمند وظایف مرجوعه و تکالیف مقررّه را در نهایت صداقت، راستی، پاکی و امانت‌ انجام دهند و در همه‌ حال، قوانین‌ و نظامات حاکم‌ بر‌ اجتماع را مـحترم شـمارند‌ تـا‌ جامعه در مسیر سعادت، ترقی، اصلاح و پیشرفت قرار گـیرد. بـه همین لحاظ، بعضی‌ از‌ ایشان در بدو استخدام و اشتغال‌ به‌ کار برای‌ آگاهی‌ یافتن‌ نسبت به مسئولیت خطیر‌ و وظایف و تکالیف عـظیم خـود، اتـیان سوگند می‌کنند. قضات، سردفتران اسناد رسمی و پزشکان‌ چنین‌اند. فی المـثل طبق ماده ۱۶ قانون‌ دفاتر‌ اسناد‌ رسمی‌ مصوب‌ ۱۳۵۴، سردفتران و دفتریاران‌ قبل از اشتغال به کار باید سوگند یاد نمایند کـه مـتن سـوگند نامه برابر ماده ۷ آیین‌ نامه‌ دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۵۴، به شرح‌ ذیـل‌ است:

 

«ایـنجانب‌ امضا‌ کننده‌ ذیل خداوند را شاهد اعمال خود گرفته و سوگند یاد می‌کنم که قوانین و نظامات کشور خـاصه قـوانین و نـظامات مربوط به دفاتر اسناد رسمی را محترم‌ شمرده، در کمال بی طرفی و پاکدامنی بـه وظـایف مـرجوعه قیام و اقدام نمایم.»

 

در این راستا، مستخدمین و اجزای ثبت اسناد و املاک با توجه ‌به این کـه بـه‌ طـور‌ مستقیم با حقوق مردم و جامعه سروکار دارند و به وسیله تنظیم و ثبت اسناد، این حـقوق را تـثبیت می‌کنند، وظایف و تکالیفی به مراتب سنگین‌تر از دیگران دارند. از‌ این رو است که قوانین و مـقررات ثـبتی تـأکید می‌کند که اشخاص مذکور نباید از مسیر عفاف و پاکدامنی خارج شوند و همچنین‌ نباید‌ در انجام امـور مـحوله از‌ شخص‌ یا اشخاصی جانبداری نمایند. دادن تصدیقات خلاف واقع، یکی از موارد بارز خروج از جـاده اعـتدال و بـی طرفی است. به همین خاطر، قانون‌گذار‌ چنین‌ عملی را طبق ماده‌ ۱۰۳‌ قانون ثبت جرم دانسته و مـُعْطی تـصدیق خلاف واقع را مجرم و مستوجب مجازات تشخیص داده است. ذکر مثالهایی اهمیت موضوع را روشـن مـی‌نماید و تـدبیر شایسته قانون‌گذار را بیشتر‌ تأیید‌ و توجیه می‌کند.

“

نظر دهید »
" فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه | ب ـ ۱۵ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین با توجه به محل سکونت – 2 "
ارسال شده در 21 آذر 1401 توسط نویسنده محمدی در بدون موضوع

“

 

جدول شماره‌ ۱۷ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر پوشش و آرایش

 

 

 

نمودار شماره ۱۷ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پوشش و آرایش

 

 

 

ب ـ۹ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز

 

بررسی نتایج نشان می‌دهد که از نظر اکثریت پاسخگویان (۷۹٫۴ درصد ) اهمیت دادن به نماز در حد زیاد و خیلی زیاد در پایبندی به دین دانشجویان مؤثر است. در مقابل تنها ۴٫۲ درصد تاثیر این عامل را در حد کم و خیلی کم عنوان نموده اند.۲۰٫۷ درصد نیز معتقدند که تاثیر اهمیت دادن به نماز در حد متوسط می‌باشد.

 

جدول شماره‌ ۱۸ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز

 

 

 

نمودار شماره ۱۸ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز

 

 

 

ب ـ ۱۰ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیربرپایی نماز جماعت در دانشگاه

 

نتایج نظرسنجی از پاسخگویان بیانگر این مطلب است که بیش از نیمی از آنان (۵۱٫۲ درصد) تاثیر برپایی نماز جماعت را در دانشگاه بر میزان پایبندی به دین در حد زیاد و خیلی زیاد عنوان نموده اند. افرادی که تاثیر این عامل را در حد کم و خیلی کم دانسته اند ۱۵٫۵ درصد از حجم نمونه را به خود اختصاص داده‌اند. ۳۳٫۳ درصد نیز معتقدند که برپایی نماز جماعت در حد متوسط می‌باشد.

 

جدول شماره‌ ۱۹ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برپایی نماز جماعت در دانشگاه

 

 

 

نمودار شماره ۱۹ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برپایی نماز جماعت در دانشگاه

 

 

 

ب ـ۱۱ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین

 

همان‌ طور که ملاحظه می شود ۴۱٫۳ درصد از پاسخگویان بر این عقیده اند که میزان پایبندی اساتید به دین می‌تواند بر میزان پایبندی به دین دانشجویان در حد زیاد و خیلی زیاد مؤثر باشد. اما ۲۷٫۲ درصد از آنان تاثیر این عامل را در حد کم و خیلی کم عنوان نموده اند. افرادی که میزان تاثیر گذاری پایبندی اساتید به دین را در حد متوسط دانسته اند ۳۱٫۵ درصد از حجم نمونه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

جدول شماره‌ ۲۰ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین

 

 

 

نمودار شماره ۲۰ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین

 

 

 

ب ـ ۱۲ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه

 

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که از نظر ۳۴ درصد از پاسخگویان اسلامی شدن فضای دانشگاه در حد کم و خیلی کم در پایبندی به دین دانشجویان تاثیر داشته است. افرادی که تاثیر فضای دانشگاه را در حد زیاد و خیلی زیاد عنوان نموده اند ۳۵ درصد از حجم نمونه را به خود اختصاص داده‌اند. ۳۱٫۱ درصد نیز معتقدند که تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه بر میزان پایبندی به دین دانشجویان در حد متوسط می‌باشد.

 

جدول شماره‌ ۲۱ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه

 

 

 

نمودار شماره ۲۱ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه

 

 

 

ب ـ ۱۳ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر تحصیلات خانواده

 

از نظر ۴۱٫۱ درصد از پاسخگویان تاثیر میزان سطح تحصیلات خانواده بر میزان پایبندی به دین دانشجویان در حد زیاد و خیلی زیاد می‌باشد. ۲۰٫۸ درصد از آنان نیز معتقدند که این عامل می‌تواند در حد کم و خیلی کم تاثیرگذار باشد. افرادی که تاثیر سطح تحصیلات خانواده را بر میزان پایبندی به دین در حد متوسط دانسته اند ۳۸٫۲ درصد از حجم نمونه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

جدول شماره‌ ۲۲ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر تحصیلات خانواده

 

 

 

نمودار شماره ۲۲ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر تحصیلات خانواده

 

 

 

ب ـ ۱۴ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق شهری

 

ب ـ۱ ـ ۱۴ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق پایین شهر

 

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که ۲۸٫۹ درصد از پاسخگویان بر این عقیده اند که در مناطق پایین شهر میزان پایبندی به دین در حد کم و خیلی کم می‌باشد. ۲۶٫۱ درصد نیز میزان پایبندی به دین را در این مناطق در حد زیاد و خیلی زیاد عنوان نموده اند. افرادی که میزان پایبندی به دین را در حد متوسط دانسته اند ۴۵ درصد از حجم نمونه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

جدول شماره‌ ۲۳ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در مناطق پایین شهر

 

 

 

نمودار شماره ۲۳ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق پایین شهر

 

 

 

ب ـ۲ ـ ۱۴ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق متوسط شهر

 

همان‌ طور که ملاحظه می شود از نظر ۳۳ درصد از پاسخگویان سکونت در مناطق متوسط شهر در حد زیاد و خیلی زیاد بر میزان پایبندی افراد به دین تاثیر داشته است. اما ۱۵٫۳ درصد معتقدند که تاثیر این مناطق بر میزان پایبندی به دین در حد کم و خیلی کم است. البته بیش از نیمی از آنان تاثیرگذاری این مناطق را در حد متوسط عنوان نموده اند.

 

جدول شماره‌ ۲۴ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در مناطق متوسط شهر

 

 

 

نمودار شماره ۲۴ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق متوسط شهر

 

 

 

ب ـ۳ ـ ۱۴ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق بالای شهر

 

بررسی نتایج نشان می‌دهد که بیش از نیمی از پاسخگویان (۵۲٫۶ درصد ) معتقدند که سکونت داشتن در مناطق بالای شهر بر میزان پایبندی به دین افراد در حد خیلی کم و کم می‌تواند تاثیر گذار باشد. در مقابل ۱۱٫۹ درصد از آنان تاثیرگذاری این مناطق را در حد زیاد و خیلی زیاد عنوان نموده اند. ۳۵٫۴ درصد نیز میزان پایبندی در مناطق بالای شهر را در حد متوسط ارزیابی کرده‌اند.

 

جدول شماره‌ ۲۵ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در مناطق بالای شهر

 

 

 

نمودار شماره ۲۵ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق بالای شهر

 

 

 

ب ـ ۱۵ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین با توجه به محل سکونت

 

ب ـ۱ ـ ۱۵ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در شهر

 

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ۲۵٫۲ درصد از پاسخگویان بر این عقیده اند که میزان پایبندی به دین افرادی که در شهر سکونت دارند در حد کم و خیلی کم می‌باشد. اما افرادی که میزان پایبندی را در حد زیاد و خیلی زیاد ارزیابی نموده اند ۲۱٫۴ درصد از حجم نمونه را به خود اختصاص داده‌اند. ۵۳٫۳ درصد نیز تاثیر زندگی کردن در شهر را بر میزان پایبندی به دین در حد متوسط دانسته اند.

 

جدول شماره‌ ۲۶ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در شهر

 

 

 

نمودار شماره ۲۶ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در شهر

 

 

 

ب ـ ۲ ـ ۱۵ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در روستا

“

نظر دهید »
" دانلود پایان نامه و مقاله | – 10 "
ارسال شده در 21 آذر 1401 توسط نویسنده محمدی در بدون موضوع

“

قصد خرید و تکرار این عمل توسط مشتریان یکی از منابع مهم و اصلی سودآوری شرکت می‌باشد که به نحو کاملا مستقیم بر تداوم فعالیت و بقای سازمان‌ها و شرکت ها مؤثر است. عدم درک درست از نیازهای مشتریان و ناتوانی در برآورده ساختن آن ها در بلند مدت شکست و عدم ثبات را برای شرکت ها و سازمان‌ها به همراه خواهد داشت. در تجارت امروزی که موج عظیمی از رقبا را برای هر شرکتی با خود به همراه دارد، استفاده از عوامل و استراتژی های مناسب برای متمایل ساختن مشتریان به خرید کاملا محسوس می‌باشد. امروزه فروشگاه های زنجیره ای باید با رقبا به نحوی تنگاتنگ رقابت داشته باشند، باید با ارائه محصولاتی که در برگیرنده عواملی که نوعی اطمینان و آسایش را برای مشتریان به همراه دارد، بر قصد خرید و تکرار این عمل بیفزایند(زیائو و همکاران؛ ۲۰۱۱).

برندهای فروشگاهی ، به عنوان برندهایی شناخته می‌شوند که در تملک توزیع کنندگان قرار داشته و در فروشگاه های انحصاری فروخته می شود . هنگامی که ، رتبه توزیع کنندگان مدرن افزایش پیدا می‌کند ، توانایی آن ها برای چانه زنی و خرید ارزان از تولید کنندگان نیز قدرت بیشتری می‌یابد . به علاوه ، هنگامی که اقتصاد دچار رکود شده و درآمد مصرف کنندگان دچار کاهش می‌گردد ، توزیع کنندگان به طور مهاجمانه برندهای فروشگاهی را برای افزایش سود و تمایز ایجاد می‌کنند (زیائو و همکاران،۲۰۱۱) .

زمانی که محدودیت‌هایی برای تبلیغات و فروش برندهای فروشگاهی وجود داشته باشد و اطلاعات مربوط به برند فروشگاهی برای مصرف کنندگان به اندازه محصولات برند ملی به طور کامل فراهم نباشد ، در این حالت مصرف کنندگان از نشانه های دیگری در جهت تصمیم گیری ‌در مورد خرید بهره می‌برند مانند تصویر برند برای ارزیابی برندهای فروشگاهی . دارا بودن برند فروشگاهی از تصویر مطلوب می‌تواند نگرش مثبتی را نسبت به برند و نیز قصد خرید ایجاد کند (زیائو و همکاران،۲۰۱۱) .

هنگامی که برند فروشگاهی خاصی شهرت ندارد ، مصرف کنندگان از تصویر فروشگاه برای ارزیابی برند فروشگاهی استفاده می‌کنند . دلیل این امر ، این مطلب است که ، بسیاری از افراد نمای برند فروشگاهی را به عنوان بسط نام خود فروشگاه در نظر می گیرند و هنگامی که درک بالایی از تصویر فروشگاه داشته باشند ،این درک منجر به تاثیری مثبت بر برندهای عرضه شده توسط فروشگاه دارد . ‌بنابرین‏ ، تصویر فروشگاه ارتباط مستقیم و مثبتی با قصد خرید مصرف کنندگان برند فروشگاهی دارد (زیائو و همکاران،۲۰۱۱) .

گسترش بازارهای خدماتی با سرعتی بیش از پیش به مسیر خود ادامه می‌دهد و ارائه خدمت سرآمد، به امری ضروری در حوزه بازاریابی تبدیل شده است . در زمینه برند فروشگاهی مانند سایر محصولات ، کیفیت خدمت ، نقش اساسی را در تصمیم گیری خرید ایفا می‌کند . کیفیت خدمت خوب ، رضایت مصرف کنندگان از فروشگاه را افزایش خواهد داد . ‌بنابرین‏ کیفیت خدمت یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر تصمیم گیری های مصرف کنندگان است .خدمت بهتر منجر به افزایش قصد خرید و همچنین افزایش بسامد رفتن بیشتر به فروشگاه خواهد شد . ‌بنابرین‏ ارتباطی مثبت بین کیفیت خدمت و قصد رفتاری وجود دارد (زیائو و همکاران،۲۰۱۱) .

ریسک های موجود ‌در مورد محصولات مسئله حساسی در زمینه تصمیم گیری مصرف کننده به شمار می‌آید . مصرف کنندگان در حالت طبیعی تمایل دارند تا از ریسک ها دوری گزینند . این امر در زمینه برندهای فروشگاهی نیز صادق است . بدین معنی که ، هنگامی که مصرف کنندگان دریابند ریسک ها اثرات جدی بر تصمیم خرید دارند ، اغلب در قصد خرید خود کاهش می‌دهند . ‌بنابرین‏ ریسک درک شده ، عامل قطعی در قصد خرید برندهای فروشگاهی به حساب می‌آیند . هر چه مصرف کننده ریسک بالاتری را درک کند ، تمایل بیشتری بر کاهش قصد خرید را تجربه می‌کند ( سزن و همکاران ، ۲۰۱۱) .

قیمت ها می‌توانند به عنوان ابزاری برای کاهش ریسک باشند . آگاهی از قیمت ، عامل پیش‌بینی کننده خرید برند فروشگاهی است . قیمت پایین یکی از مهمترین عواملی است که مصرف کنندگان را برای خرید محصولات برند فروشگاهی ترغیب می‌کند . این موضوع منجر به افزایش احتمال خرید مصرف کنندگان محصولات برند فروشگاهی خواهد شد (باترا و همکاران، ۱۹۹۹) .

با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان از کیفیت خدمت ، تصویر برند فروشگاهی ، تصویر فروشگاه ، آگاهی از قیمت و ریسک درک شده در ارتباط با قصد خرید استفاده نمود .

۳-۱- ضرورت انجام تحقیق :

یکی از مهم‌ترین تحولات، استفاده از ابزاهای بازاریابی نوین از جمله برند فروشگاهی در راستای افزایش بیشتر مشتریان در نهادهای زنجیره‌ای می‌باشد. بر این اساس بهره‌مندی آگاهانه از نتایج مطالعات تجربی فروشگاه‌های زنجیره ای موفق از جمله وال مارت،کارفور و غیره امکان بهره مندی از تجربیات واقع گرایانه و دست یافتنی را برای کشورمان مقدور می‌سازد که متاسفانه در کشور ما تاکنون مدیریت فروشگاه های زنجیره ای به آن توجه کافی را مبذول نداشته است.

نوین‌سازی شبکه های توزیع کالا و به تبع آن نوین‌سازی فروشگاه‌های زنجیره ای در ایران همزمان با اجرای طرح تحول اقتصادی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است؛ به طوری که یکی از اقدامات رایج در این زمینه بهره ‌مندی از ابزارهای نسبتاً نوین بازاریابی از جمله برند فروشگاهی (راهبرد ارائه کالا ویژه یا اختصاصی ) می‌باشد. ( ‌فصل‌نامه مؤسسه‌ مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ، ۱۳۸۹) .

می‌توان گفت یکی از راه های دست‌یابی به مشتریان بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارائه کالاهای باکیفیت‌تر و با قیمت مناسب‌تر از طریق عرضه کالاهایی با برند فروشگاهی می‌باشد . بدین معنی که در دهه های اخیر در کشورهای مختلف دنیا مرسوم شده است که برخی از فروشگاه های زنجیره‌ای مهم ، کالاهایی را با برند فروشگاهی و با توجه به مشخصه‌ هایی از قبیل کیفیت مناسب، قیمت رقابتی یا پایین‌تر از قیمت سایر کالاهای مشابه در قفسه‌های فروشگاه ها عرضه نموده و همواره مصرف‌کنندگانی را که به دنبال کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب هستند را هدف اصلی قرار می‌دهند. ( ‌فصل‌نامه مؤسسه‌ مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ، ۱۳۸۹) .

برخی از فروشگاه‌های زنجیره ای بزرگ در کشور ما نیز به دنبال افزایش سهم خود در بازار و به تبع آن یافتن جایگاهی ویژه‌ در شبکه توزیع کالا بوده و با بهره گرفتن از ابزارهای نوین بازاریابی مثل برند فروشگاهی در پی کسب موقعیتی بهتر در شبکه توزیع کالا برای خود هستند.

این راهبرد مزایایی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ ها عبارتند از:

    • به فروشگاه هویت می‌بخشد به طوری که فروشگاه را از حالت واسطه‌گر و عرضه کننده صرف کالاها خارج می‌کند.
    • قیمت مناسب (پایین) کالاهای ویژه میزان فروش را افزایش می‌دهد.

“

نظر دهید »
" پایان نامه آماده کارشناسی ارشد – ۲-۵-۱- – 2 "
ارسال شده در 21 آذر 1401 توسط نویسنده محمدی در بدون موضوع

“

 

این نوع تجارت ( تهاتری) همچنین در زمان ناتوانی سیستم پولی و یا تحت فشارهای از قبیل جنگ، تورم بسیار بالا وسایر شرایط که تجارت را غیر معمولی و ناممکن می‌سازد برای انجام امور بازرگانی بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مشکلات معاملات غیر نقدی (تهاتری) تصمیم گیری و توافق بر ارزش کالا های متبادله است. نحوی انعقاد و اجرای این مبادلات اینگونه است که ابتدا به طور تقریبی میزان صادرات هر کشور به کشور دیگر ونوع کالای صادراتی را بررسی کرده و مثلا ‌به این نتیجه می‌رسند که میزان مبادلات سالیانه بین دو طرف ۳۰ میلیون یورو است سپس هردولت به نفع دولت دیگر اعتبار صوری معادل این مبلغ را در نظر می گیرند و یک بانک دولتی در هر کشور اداره قرار داد تهاتری را بر عهده می‌گیرد و با صدور کالا بانک هر طرف حساب بانک طرف مقابل را به میزا ن کالای صادر شده بدهکار می‌کند و در زمان اجرای قرار داد تهاتری بانک ها حق مطالبه طلب خود را از دیگری ندارند بلکه برا ی تصفیه حساب باید منتظر انجام معامله متقابل باشد و در پایان هر سال بانک های طرف معامله حساب خود را با یکدیگر تصفیه می‌کند و در صورت عدم توازن میزان مبادله، بانک بدهکار مکلف به پرداخت نقدی مابه تفاوت خواهد بود مگر این که طوری دیگر مقرر شده باشد. [۱۸]

 

۲-۴-۲- تضمین

 

تهاتر ‌به این دلیل که تامینی را برای طلبکار فراهم می کند نوعی تضمین جهت ایفای دین می‌باشد اگر بنا بود که هریک از دو مدیون به تنهایی دین خود را تادیه کند و سپس در مقام استیفای طلب بر آیند چه بسا در این فاصله با اعسار و ور شکستگی روبه رو می شد با وقوع تهاتر وصول طلب از جانب هر یک از مدیونین تضمین می شود و به نوعی هردو طلب کار مقدم بر سایرین به طلب خود دست می‌یابند به عبارت دیگر طلبکار حقش را از محل طلبی که مدیون بر ذمه او دارد استیفا می‌کند گرچه یک طلبکار عادی است ولی در حکم طلبکار مرتهن یا دارای حق امتیاز است و طلب مدیون در حکم مال مرهونی است که مختص به استیفای حق او می‌باشد. [۱۹] بدیهی است چنین تعبیری تضمین بدین معنی نیست که حقیقتا حق امتیازی برای طلبکار جعل شده است تفاوت میان منظور ما از تضمین و تضمین واقعی نیاز به توضیح ندارد.

 

برای مثال در صورت ور شکستگی مدیون طلبکار در ردیف غرماء قرار می‌گیرد و دارای حق تقدم نیست بر همین اساس مطابق با ماده ۲۹۹ قانون مدنی که مقرر می‌دارد ” در مقابل حقوق ثابت اشخاص تهاتر مؤثر نخواهد بود و ‌بنابرین‏ اگر موضوع دین به نفع شخص ثالثی در نزد مدیون مطابق قانون توقیف شده باشد و مدیون بعد از این توقیف از داین خود طلبکار گردد دیگر نمی تواند به استناد تهاتر از تادیه مال توقیف شده ‌امتناع کند ” در فرض ورشکستگی یکی از افراد امکان تهاتر وجود ندارد.

 

اما در قوانین رومی ژرمنی جنبه تضمین تهاتر نمود بیشتری و واقعی تر به خود گرفته است و این امر به نحوه بارزی شرایط و احکام تهاتر را در این قوانین از قانون لاتینی متمایز ساخته است. [۲۰]

 

به هر حال می توان گفت تهاتر یک تضمین به معنای دقیق کلمه نیست تضمین هنگامی مطرح می شود که پرداخت صورت نگیرد در حالی که تهاتر خودش در حکم پرداخت است.

 

در حقوق انگلیس نیز در بیان تفاوت این دو گفته شده است تهاتر طریقی است که به موجب آن مدیون دینش را از طریق طلبش کاهش می‌دهد و یا ساقط می‌کند اما تضمین طریقی است که به موجب ان طلبکار دین مورد تضمین را از طریق مالی که خود به عنوان مرتهن منفعت محدودی نسبت به آن دارد کاهش می‌دهد و یا ساقط می‌کند [۲۱]. جنبه تضمینی دین در حقوق انگلیس در زمان ورشکستگی یکی از دو مدیون بیشتر معلوم می شود که حتی در صورت ورشکستگی یک طرف تهاتر ساده تر انجام می شود. زیرا در حقوق انگلیس در زمان ورشکستگی یکی از طرفین تهاتر با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد به نحوی که قرارداد خصوصی مخالف با این امر نیز معتبر تلقی نمی شود.

 

۲-۵- انواع تهاتر

 

برای تهاتر در دو حقوق ایران و انگلیس انواعی ذکر کرده‌اند که هر کدام را توضیح خواهیم داد.

 

۲-۵-۱- حقوق ایران

 

در حقوق ایران منظور از تهاتر قهری تهاتری است که به حکم قانون وبه نحو قهری تحقق میابد بدون اینکه اراده طرفین در آن دخالت داشته باشد به صورتی که علم و اطلاع طرفین در آن جایگاهی ندارد. برای وقوع تهاتر قهری شرایطی لازم است که در فصول آتی به بیان آن ها می پردازیم با اجتماع این شرایط تهاتر قهرا حاصل است و با فقدان یکی از این شرایط تهاتر قهری ممکن نیست در صورت اجتماع شرایط دو دین از آن زمان ساقط می‌شوند.

 

تهاتر ارادی زمانی مطرح می شود که مانعی برای وقوع تهاتر به وجود آید یعنی یکی از شرایط تهاتر قهری در هر یک از دیون موجود نباشد در این صورت با اعمال اراده از سوی طرفین دین یا به اراده یک طرف که حسب مورد باعث رفع مانع است زمینه برای وقوع تهاتر به وجود می‌آید. اساسا تشریع تهاتر قهری در جهت رعایت مصالحی است که مربوط به نظم اجتماعی نمی باشد که اصطلاحا ‌به این نوع قوانین، قوانین تکمیلی گفته می شود.

شرایطی که برای تهاتر قهری ذکر شده است در جهت رعایت حقوق و مصلحت یکی از طرفین یا هردو یا شخص ثالث می‌باشد ‌بنابرین‏ با عدول شخص ذی الحق که به لحاظ رعایت حال او تهاتر قهری ممکن نبوده تهاتر می‌تواند واقع شود.

 

بر این اساس هرگاه معلوم شود که شرطی تنها مبتنی بر رعایت حقوق یکی از طرفین بوده، با چشم پوشی چنین شخصی از حق خود اراده او به تنهایی برای تحقق تهاتر قهری کافی است و در صورتی که شرط مبتنی بر رعایت حقوق هر دو باشد رضایت یکی ازآن دو کافی نیست بلکه برای وقوع تهاتر قهری توافق طرفین لازم است و چنین تهاتری که با دخالت اراده یکی از طرفین یا هر دو یا شخص ثالث واقع شود تهاتر ارادی است.

 

از تهاتر ارادی (قراردادی)در قانون مدنی ایران ذکری به میان نیامده است ولی مفاد ماده ۲۸۹ ق. م دلالت بر همین موضوع دارد در این ماده قانون‌گذار مصداقی از قاعده ای که در بالا توضیح داده شد را ذکر کرده که همین مفید معنای کلی است.

 

برای مثال هرگاه دو موضوع دو دین مشابه نباشد مانند آنکه موضوع یکی برنج و موضوع دیگری گندم باشد علی رغم مشابه نبودن دو دین از لحاظ شرایط طرفین می‌توانند با اعمال اراده تحقق تهاتر ارادی را ممکن سازند.

“

نظر دهید »
" دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – خوش‌طینت و اسماعیلی (۱۳۸۵) – 10 "
ارسال شده در 21 آذر 1401 توسط نویسنده محمدی در بدون موضوع

“

 

ثقفی و کردستانی (۱۳۸۳)

 

آن ها در این تحقیق رابطه بین کیفیت سود و واکنش بازار به تغییرات سود نقدی را با بهره گرفتن از مدل‏های رگرسیون خطی یک متغیره و چند متغیره مورد بررسی قراردادند. معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی کیفیت سود، پایداری سود، قابلیت پیش‌بینی سود و رابطه سود و جریان نقد عملیاتی بود. پس از کنترل محیط اطلاعاتی، مجموعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، واکنش دریافت‌کنندگان سود نقدی و ریسک عملیاتی شرکت، آزمون آماری انجام شد و یافته ها به شرح زیر به دست آمد:

 

    • بازده غیرعادی سهام با افزایش (کاهش) سود نقدی و سود غیرمنتظره، افزایش (کاهش) می‌یابد، یعنی واکنش بازار به تغییرات سود نقدی و تغییرات سود غیرمنتظره مثبت و از نظر آماری معنی‌دار است.

 

    • زمانی که کیفیت سود مبتنی بر قابلیت پیش‌بینی سود، رابطه جریان نقد عملیاتی و سود، و رابطه جریان نقد عملیاتی و اجزای سود است؛ کیفیت سود رابطه معناداری با واکنش بازار به افزایش سود نقدی ندارد.

 

    • زمانی که کیفیت سود مبتنی بر پایداری سود است؛ واکنش بازار به افزایش سود نقدی شرکت‌ها مثبت است.

 

    • زمانی که کیفیت سود مبتنی بر پایداری سود، قابلیت پیش‌بینی سود و رابطه جریان نقد عملیاتی و اجزای سود است؛ کیفیت سود رابطه معنی‌داری با واکنش بازار به کاهش سود نقدی ندارد.

 

    • زمانی که کیفیت سود مبتنی بر رابطه جریان نقد عملیاتی و سود است، واکنش بازار به کاهش سود نقدی شرکت‌ها مثبت است.

 

  • زمانی که کیفیت سود مبتنی بر پایداری سود، قابلیت پیش‌بینی سود، رابطه جریان نقد عملیاتی و سود و رابطه جریان نقد و اجزای سود است، کیفیت سود رابطه معنی‌داری با واکنش بازار به تغییرات سود غیره منتظره ندارد.

‌بنابرین‏ می‌توان اظهار کرد که سرمایه‌گذاران در بورس اوراق بهادار تهران هنگام واکنش به تغییرات سود نقدی و سود غیرمنتظره، کیفیت سود شرکت‌ها را در نظر نمی‌گیرند (ثقفی و کردستانی، ۱۳۸۳).

 

بهرام فر و مهرانی (۱۳۸۳)

 

در این تحقیق با عنوان “رابطه بین سود هر سهم، سود تقسیمی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران “، آن ها دریافتند رابطه معنی‌داری در داده ترکیبی بین سهم تغیر وجود دارد(بهرام‏فر و مهرانی، ۱۳۸۳).

 

اعتمادی و چالاکی (۱۳۸۴)

 

محققین در این تحقیق به بررسی رابطه بین عملکرد و تقسیم سود نقدی در شرکت‌های پذیرفته‌شده

 

در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های ۱۳۸۱-۱۳۷۷ پرداختند.نتایج تحقیق نشان می‌دهد بین دو متغیر بدون توجه به نوع صنعت رابطه معنی‌داری وجود دارد(اعتمادی و چالاکی، ۱۳۸۴).

 

نوروش و مجیدی (۱۳۸۴)

 

پژوهشگران در این تحقیق به بررسی رابطه بین کیفیت سود و هزینه سرمایه در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی ۵ ساله ۱۳۷۸-۱۳۸۲ پرداختند. برای تأیید وجود رابطه خطی بین کیفیت سود و هزینه سرمایه از آزمون فیشر استفاده شد؛ سپس برای تعیین نوع رابطه، مدل رگرسیون یک متغیره به کار گرفته شد. نتایج حاصله بیانگر آن بود که در دوره مورد آزمون به استثنای سال ۱۳۷۹ رابطه معکوسی بین کیفیت سود و هزینه سرمایه وجود دارد (نوروش و مجیدی، ۱۳۸۴).

 

خواجوی و ناظمی (۱۳۸۴)

 

در این تحقیق محققین به بررسی ارتباط بین کیفیت سود و بازده سهام با تأکید بر نقش ارقام تعهدی پرداختند.نتایج تحقیق حاکی از این است که میانگین بازده سهام شرکت‌ها تحت تأثیر میزان ارقام تعهدی و اجزای آن قرار نمی‌گیرد(خواجوی و ناظمی، ۱۳۸۴).

 

نوروش و همکاران (۱۳۸۵)

 

در این تحقیق با عنوان” ارقام تعهدی و سود با تأکید بر نقش خطای برآورد ارقام تعهدی”، پژوهشگران به آزمون تجربی مدل دیچو و دایچو (۲۰۰۲) در بازار بورس اوراق بهادار تهران پرداختند. معیار اندازه‌گیری کیفیت اقلام تعهدی عبارت بود از میزانی که اقلام تعهدی سرمایه در گردش با تحقق جریان‌های نقد عملیاتی مرتبط باشد و کیفیت سود برابر حدی تعریف شد که اقلام تعهدی را به جریان‌های نقد نزدیک سازد. آن ها ۹۶ شرکت عضو بورس را در طی سال‌های ۱۳۷۷-۱۳۸۳ و با روش رگرسیون ترکیبی در سطح شرکت بین اقلام تعهدی مربوط به سرمایه در گردش و جریان‌های نقد فعلی، آتی و گذشته مورد بررسی قراردادند.

 

نتایج به دست آمده حاکی از رابطه معنادار میان کیفیت اقلام تعهدی و قدر مطلق تغییرات سرمایه در گردش شرکت‌ها بود. در حالی که سایر متغیرهای شرکت نظیر انحراف معیار فروش، دارایی‌ها، جریان‌های نقد و سود رابطه معناداری نشان نمی‌دادند. همچنین نتایج نشان داد که سطح بالای اقلام تعهدی باعث کاهش کیفیت سود اقلام تعهدی می‌شود. ‌بنابرین‏ می‌توان ادعا کرد که اقلام تعهدی بیشتر به معنی کیفیت کمتر و پایداری کمتر سود است (نوروش و همکاران، ۱۳۸۵).

 

کرمی و همکاران (۱۳۸۵)

 

در این تحقیق پژوهشگران رابطه بین کیفیت سود و افزایش سرمایه از محل مطالبات سهام‌داران در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران طی فاصله زمانی ۱۳۷۸-۱۳۸۳ را مورد بررسی قراردادند. معیار مورد استفاده برای ارزیابی کیفیت سود، تفاوت بین جریان‌های نقد عملیاتی و سود عملیاتی در بلندمدت بود. نتایج تحقیق نشان‌دهنده پایین بودن کیفیت سود در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران و عدم وجود رابطه بین کیفیت سود و افزایش سرمایه از محل مطالبات سهام‌داران بود (کرمی و همکاران، ۱۳۸۵).

 

ایمانی برندق (۱۳۸۵)

 

پژوهشگر در این تحقیق با عنوان “رابطه بین کیفیت سود و بازده سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران”، اظهار کرد که اگرچه سود و زیان شرکت‌ها، جزو اصلی‌ترین مبانی تصمیم‌گیری در بازار سرمایه به حساب می‌آیند ولی وجود مواردی چون برآوردها، روش‌های متنوع حسابداری و مدیریت در فرایند گزارش سود، نقش اطلاعاتی آن را به عنوان مبنای مهم تصمیم‌گیری در بازار سرمایه تهدید می‌کند. ‌بنابرین‏ میزان دقت، صحت، مربوط بودن، نقدینگی، محافظه کاری، قابلیت پیش‌بینی و قابلیت تحقق سود که در مجامع علمی به کیفیت سود معروف است، نقش مهمی در مفید بودن سود در فرایند تصمیم‌گیری ایفا می‌کند. از آنجا که برای اندازه‌گیری کیفیت سود، معیارهای متفاوتی ارائه شده است، این تحقیق به دنبال ارائه معیارهای مناسب اندازه‌گیری کیفیت سود و رابطه آن با بازده سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران بود. وی از طریق دو فرایند پیمایشی (۳۸ سؤال پرسشنامه برای شناسایی معیارهای مناسب در محیط ایران) و می‌دانی، داده های واقعی ۱۵۶ شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار طی سال‌های ۱۳۷۶- ۱۳۸۳ را با بهره گرفتن از تحلیل همبستگی و رگرسیون بررسی و موفق به ارائه مدل رگرسیونی با ضریب تعیین تعدیل‌شده ۶۷ درصدی متشکل از شاخص‌های سود ناخالص، بازده سرمایه بکارگرفته ‌شده، سود غیرعملیاتی، تحقق نقدینگی و موجودی شد(ایمانی برندق، ۱۳۸۵).

 

خوش‌طینت و اسماعیلی (۱۳۸۵)

“

نظر دهید »
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • ...
  • 6
  • ...
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • ...
  • 922
دی 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

نواندیشان فردا - مجله‌ اینترنتی آموزشی علمی

 درآمد از ترجمه با هوش مصنوعی
 درآمد از تولید و فروش محصولات غذایی خانگی
 راهنمای نگهداری از ایگوانا
 شناخت طوطی اسکندر (شاه طوطی)
 دلایل احساس عدم پیشرفت در روابط عاشقانه
 درآمد از اجاره وسایل خانه آنلاین
 انتخاب شغل پردرآمد در ایران و اشتباهات رایج
 اشتباهات درآمدزایی از ویدیوهای آموزشی مهارت‌های نرم
 کسب درآمد از نوشتن مقاله آنلاین
 فروش محصولات فیزیکی آنلاین
 تکنیک‌های سئو برای فروشگاه آنلاین
 معرفی محبوب‌ترین نژادهای سگ
 درآمد از نوشتن و فروش کتاب الکترونیکی
 انتخاب حیوان خانگی کم‌دردسر
 آموزش استفاده از ابزار Jasper
 شناخت سگ ژرمن شپرد ورک لاین
 تکنیک‌های جذب عشق
 راهنمای خرید وسایل ضروری گربه
 تغییرات مغز مردان در عشق
 معرفی نژاد سگ جک راسل تریر
 موفقیت در فروش محصولات دست‌ساز آنلاین
 تکنیک‌های تبلیغات اینترنتی
 نیازهای ویتامینی سگ‌ها
 راه‌اندازی پلتفرم مشاوره آنلاین
 دلایل یکطرفه بودن تلاش در روابط
 رازهای جذابیت دخترانه
 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان