دانشگاه آزاد اسلامی
پردیس تحصیلات تکمیلی علوم و تحقیقات
سیستان و بلوچستان
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسیارشد M.S.C
گرایش مدیریت منابع انسانی
عنوان:
تاثیر دوره های آموزشی بر سطح توانایی کارکنان شرکت آب و خاک سیستان
استاد راهنما:
دکتر محمد قاسمی
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 5
1-4- اهداف تحقیق 6
1-4-1- هدف کلی 6
1-4-2- اهداف جزیی 6
1-5- سوال های پژوهش 6
1-6- فرضیه های پژوهش 7
1-7- نوآوری پژوهش 7
1-8- روش تحقیق 7
1-9- جامعه ی آماری 8
1-10- روش نمونه گیری و نمونه ی آماری 8
1-11- قلمرو پژوهش 8
1-12- تعاریف واژه ها 9
1-12-1- توانمندسازی 9
1-12-2- آموزش ضمن خدمت. 9
1-12-3- اثر بخشی آموزش ضمن خدمت. 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه ی تحقیق
2-1- مبانی نظری آموزش ضمن خدمت. 11
2-1-1- کلیات آموزش کارکنان. 11
2-1-1-1- تفاوت آموزش و توسعه. 13
2-1-1-2- مشکلات آموزش کارکنان. 13
2-1-1-3- دلایل عدم آموزش در برخی از سازمانها .14
2-1-1-3-1- ترس از آموزش 15
2-1-1-3-2- ترس از هزینه های آموزشی 15
2-1-1-3-3- مشکلات آموزش. 15
2-1-1-4- تغییرات ناشی از آموزش. 16
2-1-1-4-1- انتقال اطلاعات. 16
2-1-1-4-2- ایجاد نگرشهای مثبت. 16
2-1-1-4-3- پرورش مهارتها 16
2-1-1-4-4- تغییرات رفتاری 16
2-1-1-5- اجرای راهبرد آموزش. 17
2-1-1-5-1- اولویتهای آموزشی 17
2-1-1-5-2- کمیت و کیفیت آموزشی 17
2-1-1-5-3- آموزشهای بلند مدت و میان مدت. 18
2-1-1-5-4- آموزشهای درون یا برون سازمانی 18
2-1-1-5-5- محیط پیرامون آموزش. 18
2-1-1-6- خط مشی های آموزش. 18
2-1-1-7- اهداف آموزش. 19
2-1-1-7-1- اهداف سطح یک ( هدفهای کلی آموزش ) 20
2-1-1-7-2- اهداف سطح دو ( هدفهای دوره های آموزشی ). 21
2-1-1-7-3- اهداف سطح سه ( اهداف رفتاری دوره ) 23
2-1-1-7-4- اهداف سطح چهار ( اهداف ارزشیابی عملکرد ) 24
2-1-2- انواع دوره های آموزش کارکنان. 25
2-1-2-1- آموزشهای قبل از خدمت. 25
2-1-2-2- آموزشهای بدو خدمت ( توجیهی ) 25
2-1-2-3- آموزشهای ضمن خدمت (بعد از ورود به خدمت) .26
2-1-3- آموزش ضمن خدمت. 27
2-1-3-1- انواع آموزش ضمن خدمت کارکنان. 29
2-1-3-1-1- آموزشهای شغلی 29
2-1-3-1-2- آموزشهای تکمیلی 30
2-1-3-1-3- آموزشهای ارتقایی 31
2-1-3-1-4- آموزشهای تعالی سازمان. 31
2-1-3-1-5- آموزشهای آمادگی برای دوران بازنشستگی 31
2-1-3-1-6- آموزش مدیران ( بهبود مدیریت ) 32
2-1-3-2- مبانی واهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان. 34
2-1-3-3- اصول آموزش ضمن خدمت. 35
2-1-3-3-1- فعال بود یادگیرنده. 35
2-1-3-3-2- احترام به یادگیرنده. 36
2-1-3-3-3- اصل تناسب. 36
2-1-3-3-4- اصل تداوم. 37
2-1-3-3-5- اصل مسأله – محوری 37
2-1-3-3-6- اصل استقال یادگیرنده. 37
2-1-3-3-7- اصل یادگیری متقابل 38
2-1-3-4- اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان. 38
2-1-3-4-1- هماهنگ و همسو نمودن کارکنان با سازمان. 39
2-1-3-4-2- افزایش رضایت شغلی و بهبود روحیه کارکنان. 39
2-1-3-4-3- کاهش حوادث و ضایعات کاری 40
2-1-3-4-4- بهنگام سازی دانش و توانش نیروی انسانی در سازمان. 40
2-1-3-4-5- کمک به تغییر و تحولات سازمانی 41
2-1-3-4-6- انطباق با شرایط و اوضاع و احوال اجتماعی. 42
2-1-3-4-7- تقویت روحیه همدلی و همکاری در بین کارکنان سازمان. 42
2-2- مبانی نظری توانمندسازی 42
2-2-1- خاستگاه توانمندسازی 42
2-2-2- تعاریف و مفاهیم توانمندسازی 43
2-2-2-1- تعریف توانمندی 43
2-2-2-2- تعریف توانمند سازی 44
2-2-3- ضرورت توانمندسازی 47
2-2-4- اهداف توانمندسازی 48
2-2-5- رویکردهای توانمندسازی. 49
2-2-5-1- توانمندسازی ساختاری 49
2-2-5-2- توانمندسازی روانشناختی 51
2-2-5-3- رویکرد مکانیکی (ارتباطی) 53
2-2-5-4- رویکرد ارگانیکی (انگیزشی) 53
2-2-5-5- رویکرد تلفیقی 54
2-2-6- مزایای توانمندسازی نیروی انسانی 56
2-2-7- هزینه های توانمندسازی 56
2-2-8- عوامل مؤثر بر توانمند سازی کارکنان. 57
2-2-8-1- نگرش ها 57
2-2-8-2- روابط سازمانی 57
2-2-8-3- ساختار سازمان. 57
2-2-9- استراتژی های توانمند سازی 58
2-2-9-1- افزایش آگاهی جمعی از طریق داستانگویی 58
2-2-9-2- آموزش مهارتهای حل مسئله. 59
2-2-9-3- آموزشهای مهارتهای پشتیبانی و تجهیز منابع. 59
2-2-10- روش های توانمندسازی کارکنان 59
2-2-10-1- توانمندسازی و آموزش. 59
2-2-10-2- توانمندسازی و مشارکت. 60
2-2-10-3- توانمندسازی و اتحادیه ها 60
2-2-10-4- توانمندسازی ؛ گروه ها و کیفیت. 60
2-2-11- پیش نیازهای توانمندسازی 60
2-2-11-1- ویژگیهای حرفه ای 60
2-2-11-1-1- آموزش. 61
2-2-11-1-2- ارشاد: 61
2-2-11-1-3- تعلق حرفه ای 61
2-2-11-1-5- شبکه سازی 61
2-2-11-2- محیط 61
2-2-11-3- سبک رهبری 61
2-2-12- سلسله مراتب برنامه های توانمندسازی 62
2-2-12-1- غنی سازی شغلی 62
2-2-12-2- نظام پیشنهادات (ESP)
2-2-12-3- تیم سازی 62
2-2-12-4- مشارکت در هدفگذاری 63
2-3- پیشینه تحقیق 64
2-4- مدل مفهومی تحقیق 70
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه.72
3-2- روش پژوهش 72
3-3- جامعه ی آماری 72
3-4- نمونه ی آماری و روش نمونه گیری 73
3-5- طرح تحقیق 73
3-4- روش های جمع آوری داده ها 73
3-6- ابزار های جمع آوری اطلاعات. 73
3-6-1- پرسشنامه توانمند سازی اسپریتزر. 73
3-6-1-1- روش نمره گذاری 74
3-6-1-2- روایی و پایایی 74
آخرین نظرات